Dag 5 Bocas del Toro - Reisverslag uit Carenero, Panama van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 5 Bocas del Toro - Reisverslag uit Carenero, Panama van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 5 Bocas del Toro

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 April 2015 | Panama, Carenero

Vandaag hebben we weer een beetje kunnen uitslapen,want vertrek is gepland voor 9.00 uur. Helaas is Wilma een beetje ziek en het toilet heeft overuren gemaakt. Toch wil ze graag mee. Als we na het ontbijt buiten staan te wachten krijgt ze van onze super vriendelijke medereizigers wat medicijn aangeboden, waar ze dankbaar gebruik van maakt. Deze werken goed en ze voelt zich al vrij snel een stuk beter. Dit is weer een voorbeeld hoe leuk zo'n groepsreis is! Om 9.15 gaan we met 2 bootjes onderweg, en we hebben een druk programma. Als eerste gaan we verschillende zeedieren bekijken, zoals de zeester, zee-egels en de zeekomkommer. We genieten al volop van de prachtige omgeving en zien veel mangrovebossen. Hierna gaan we dolfijnen spotten en ik moet eerlijk zeggen, we worden niet teleur gesteld. We zien verschillende dolfijnen en genieten weer met volle teugen. Wat een prachtige beesten. We hebben een super gids en deze verteld volop tijdens onze tocht. Na diverse stops komen we aan bij een prachtig eiland met een ontzettend leuk en mooi restaurant. Hier zullen we onze lunch gebruiken, maar voor dat het zover is gaan we nog eerst snorkelen. Eigenlijk hoeven we maar rond om ons heen te kijken, dan zien we al meer dan genoeg. Wat kan de natuur toch mooi zijn, ongelofelijk!!!!!!
Zodra we aan land zijn kunnen we een gerecht uitzoeken voor het middag eten, dan kunnen ze alvast alles voorbereiden voor als we terug zijn van het snorkelen. Hierna komt de vraag wie er mee gaat snorkelen en ook wie voor de eerste keer dit gaat doen. Onze gids wil deze mensen eerst een keer laten proberen hier bij het restaurant , voordat hij naar het koraal vaart. De meeste duiken al een keer het water in, want hier zijn al vele soorten vis te zien en ook zeer mooie in allerlei kleuren.
Hierna varen we naar het koraal en na de nodige instructies kunnen we het water in duiken. Onze gids en schipper blijft stand bij, mochten zich problemen voor doen. Na een uur snorkelen in een werkelijk prachtige omgeving met veel verschillende soorten koraal en vis, is iedereen weer terug aan boord en is het tijd voor de lunch. Ook deze is perfect verzorgd en smaakt inmiddels erg goed.
Hierna verlaten we deze geweldig mooie plek en gaan richting een zandstrand. Onderweg krijgen we nog mooie sponsen te zien in allerlei kleuren, die groeien aan de mangrove takken onder de waterlijn. Vervolgens gaan we door een stuk mangrovebos wandelen, waar we de rode kikkertjes te zien krijgen. We komen uit bij een prachtig zandstrand, waar we ruim een uur de tijd krijgen om even lekker te zwemmen. Ik voel me net Robin Crusoe. Dit moet je beleven en is niet onder woorden te brengen. Nadat we weer terug zijn gelopen naar de bootjes gaan we nog even luiaards spotten, maar vanwege het warme weer zijn ze moeilijk te vinden. Uiteindelijk zien we er toch nog een paar en daarna gaat het met een lekker tempo terug.
Iedereen vond het een geweldig mooie dag, ik denk wel een van de mooiste die ik tot nog toe heb gedaan. Bij aankomst aan het hotel duiken we nog even in het zwembad, onder het genot van een lekker biertje en we zien meteen dat iedereen al een mooi kleurtje heeft gekregen. Mijn rug heeft dezelfde kleur als het rode kikkertje! Ik ga maar weer eens aan mijn verslagen beginnen zodat jullie op de hoogte blijven van onze avonturen.
Na het eten bij de plaatselijke bakker, ga ik met Gerrit en Katinka nog even een terrasje aan de waterkant pakken en Wilma gaat lekker slapen, want ze voelt zich inmiddels weer niet zo goed, hopelijk is het morgen beter.
Om 22.00 uur zijn we terug en maak ik de rest van het verslag even af en ga ik proberen of ik nog wat foto's kan plaatsen. Daarna is het voor mij ook bedtijd. Nou de groeten aan allen van ons en tot het volgende verslag. Doei.

  • 29 April 2015 - 09:08

    Marion:

    Weer een schitterende dag gehad ! Ben benieuwd na de foto's allemaal ! Nu ik vrij heb krijg ik ut nog allemaal goed bij gelezen ! En Wilma wat is dat ??? Ziek ??? Dat overkomt je toch niet snel !! Veel beterschap !

  • 29 April 2015 - 10:25

    Britt:

    Aaaah det is genieten!!
    Bin jaloers!
    Hiel vuul plezeer nog en t wuurd tied det dr get foto's online gezat weren! :) dan kenne we dr n beeld bee vormen!

  • 29 April 2015 - 12:18

    Emile:

    Hee dat is niet zo leuk dat Wilma ziek is! Wat heeft ze? Stuur mij een berichtje met adres, en ik stuur je wel wat pillen. Als ze veel naar het toilet moet? Geef haar dan wat houtskool, dat is net zo goed als norit dat stopt ook. Leuke dagen nog en veel plezier dokter Emile en Anita. En Wilma veel beterschap!!!!

  • 29 April 2015 - 21:25

    Jan En Tini :

    Fijne vakantie samen en Wilma Beterschap.
    Groeten uit de Achterhoek

  • 02 Mei 2015 - 00:01

    Marjo:

    Wilma, beterschap.
    Peter, je schrijft goede reisverhalen en maakt mooie foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 25454

Voorgaande reizen:

08 November 2019 - 27 November 2019

Mexico

03 November 2015 - 20 November 2015

Rondreis Cuba

24 April 2015 - 13 Mei 2015

Costa Rica, Panama en Nicaragua

30 September 2013 - 19 Oktober 2013

Indonesië

Landen bezocht: