Dag 6 Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 6 Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 6 Bocas del Toro

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 April 2015 | Panama, Bocas del Toro

Nou die foto's plaatsen is gewoon een ramp hier. Meer dan een uur voor 4 foto's, dus als we weer terug zijn in Costa Rica zal ik het weer proberen.
Vandaag hebben we een vrije dag genomen, maar om 6.45 horen we het flink regenen en ook een donderslag. We gaan om 8.15 uur ontbijten en bespreken onze plannen voor vandaag samen met Gerrit en Katinka. We besluiten om met de "lijnbus" naar de andere kant van het eiland te gaan, naar een mooi strand met rode zeesterren. Het is inmiddels weer droog als we richting de bus lopen. Als we eenmaal in de bus zitten overvalt ons de warmte, het stinkt behoorlijk en het word steeds drukker. We kijken elkaar aan en besluiten toch maar niet mee te gaan en een fiets te huren. Binnen een kwartier is dit geregeld en gaan we het eiland verkennen. Het blijkt dat er 2 asfaltwegen zijn, dus de keuze is niet zo moeilijk en we nemen de weg langs de kust. Na een 20 minuten fietsen blijkt dat het asfalt waarschijnlijk uitverkocht was en wordt het een zandpad, met vele gaten en plassen. We laten ons niet kennen en fietsen stug door. Na een klein kwartier komen we aan bij een surfstrandje met een leuk restaurant. Hier maken we onze eerste stop en we zijn inmiddels ook behoorlijk nat, want de regen was weer terug gekeerd. Om 11.00 uur bestellen we dan ook maar het eerste pilsje, het frühshoppen kan beginnen. Een 3 kwartier later, het is inmiddels droog, fietsen we weer verder naar een ander strand een eindje verderop. Een waar paradijs en we hebben het bijna voor ons alleen. Helaas zijn we weer nat van de regen, maar de goden zijn ons gunstig gezind, de zon komt meteen tevoorschijn. We parkeren onze fietsen en gaan te voet het strand verkennen, wat kan het leven toch zwaar zijn. Een uur later fietsen we weer terug en we zijn het er helemaal over eens dat we dit absoluut niet hadden mogen missen! Prachtig, het lijkt wel het paradijs op aarde! Het is inmiddels erg warm en volledig in het zweet komen we weer aan bij het restaurant. We besluiten weer een pauze te nemen en we genieten volop van het geweldige uitzicht, lekker onderuit gezakt op een ligbed. Ruim een uur later besluiten we onze weg te vervolgen en bezoeken we nog de plaatselijke brouwerij. Deze is gesloten, maar onze hobby brouwer Gerrit loopt een keer achterom en spreekt de eigenaar. 10 minuten later hebben we 4 verschillende soorten bier voor ons staan en zijn we volop in gesprek met hem. Zijn ouders zijn Duits en al snel gaat het over in deze taal. Een uurtje later, een ervaring rijker, en $20.00 armer vervolgen we onze weg. Helaas komen we met geen mogelijkheid het brouwproces te zien, wat zou hij te verbergen hebben? Wilma zit inmiddels onder de uitslag en we denken dat het van de zon komt, gelukkig heeft ze er geen last van. We leveren de fietsen in, wat niet zo makkelijk gaat, want de verhuurder had waarschijnlijk siësta. Gelukkig zegt iemand dat hij hem wel gaat halen en een minuut of 10 later is alles opgelost.
We wandelen terug naar het hotel en besluiten een duik te nemen in het zwembad. Een groot gedeelte van onze groep is hier al en het wordt weer een gezellige boel.
Als we net in het hotel zijn kom ik Monica onze reisleidster tegen en meteen vraagt ze geïnteresseerd naar Wilma. Als ik vertel dat het best goed gaat, maar dat ze nu onder de uitslag zit, vraagt ze meteen of ze even mee moet kijken. Samen lopen we naar onze kamer en kijkt samen met Wilma naar de uitslag. Waarschijnlijk is het een zonneallergie en biedt spontaan aan om even met Wilma naar de apotheek te lopen. Helaas blijkt dat alles gesloten is omdat de chinezen, die hier toch de meeste winkels en zo in handen hebben, een stille tocht hebben in de hoofdstad vanwege een aantal overvallen waarbij 4 chinezen zijn gedood.
Gelukkig valt het verder mee en we kletsen met z'n allen er lekker op los bij het zwembad onder het genot van.........
Daarna douchen en eten en op tijd naar het nestje, want morgen moeten we weer vroeg vertrekken en gaan we weer terug maar Costa Rica.
Panama zullen we zeker niet vergeten, het waren 3 geweldige dagen. Nou maar weer tot morgen en voor nu slaap lekker.

• 01 Mei 2015 - 01:01

Emile:

Heeeee broertje! Jullie bezoeken wel de plaatselijke brouwerij, en 10 minuten later hebben jullie al 4 verschillende soorten bier voor je staan. Dan krijg je met geen mogelijkheid het brouwproces te zien en je denkt dat hij wat te verbergen heeft. Dus is de oplossing: Wilma heeft weer te veel bier gedronken en komt de uitslag niet van de zon, maar van het bier! God weet wat hij aan het brouwproces heeft toegevoegd? Waarschijnlijk brandnetelen in plaats van hop! Drie dagen azijn drinken en niet in de zon en alles is opgelost. Het was weer een leuk en mooi verslag, en ik heb er van genoten! Wij wensen jullie nog veel plezier en mooie dagen. Groetjes Emile en Anita!!

• 01 Mei 2015 - 01:04

Gerdy:

Ha vakantievierders, Wilma de hes wal pech no weer onder de plekskes zonneallergie..hoop desse der snel vanaaf bis! Wat heb gee ut toch good auk he heerlijk luime in ut paradies!
    Wat welt ge nog mier?

• 01 Mei 2015 - 07:51

Marion:

Zoë weer beej geleze ,gister lökte det neet! Hes dit jaor waal pech Wilma met dien kwaaltjes allemaol ! Geneet ze weer!