Dag 8 Rita - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 8 Rita - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 8 Rita - La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Mei 2015 | Costa Rica, Fortuna

De wekker staat op 6.30 uur maar we zijn al een uur eerder wakker. We hebben de mogelijkheid een mooie wandeling te maken door de tuin van 2.5 kilometer. We besluiten om een stukje hiervan te verkennen. Als we bij de receptie voorbij komen en even met de eigenaar spreken, komt meteen zijn hond naar ons toe, een Ierse setter. Wanneer we aan de wandeling beginnen loopt hij een stukje met ons mee, en tot onze verwondering blijft hij continu bij ons. Als we omkeren en ik fluit naar hem, draait hij zich om en begeleidt ons weer verder. Hij loopt terug naar de receptie, maar als we besluiten nog een ommetje te maken en ik fluit weer op hem, draait hij zich meteen om en loopt met ons verder het hele rondje. We zouden hem zo mee kunnen nemen, maar dat vond de eigenaar niet zo'n strak plan, jammer!!!!!
We gaan meteen ontbijten en langs het terras in het water zien we een kaaiman drijven. Als hij iets later weg is, roept een van de personeelsleden hem en waarachtig hij komt meteen onze kant op. We denken even dat hij op afstand bedienbaar is, maar niks is minder waar. Geweldig toch.
Om 8.00 uur vertrekken we richting La Fortuna onze volgende bestemming en Monica onze gids verteld weer volop over de natuur en cultuur, het is net een lopende encyclopedie.
Onderweg maken we nog een koffiestop en doen we een nieuwe poging om te pinnen en dit keer lukt het wel. De vrouwen gaan meteen een kledingwinkel binnen, maar helaas voor hun gaan we meteen verder. Het blijkt dat we nog geen kilometer van ons hotel af zijn, en we gaan even die richting op om een van de reizigers af te zetten. Hij voelt zich vanaf vannacht niet lekker en nu kan hij even tot rust komen. Wij gaan met z'n allen meteen verder naar een natuurpark met hangbruggen. Hier lunchen we even en gaan dan het park verkennen onder leiding van onze eigen gids Monica. Het is een 3.2 km lange tocht, waar we ruim 2 uur over doen. Een prachtig beschermd tropisch regenwoud met vele verschillende diersoorten. Onderweg komen we dan ook allerlei verschillende soorten vogels en slangen tegen en ook nog apen en verschillende neusbeertjes.
Rond de klok van 15.15 uur zijn we weer bij de bus, precies op tijd want het begint meteen behoorlijk hard te regenen. Gelukkig is dit van korte duur en als we een half uur later bij ons hotel aankomen is het al weer droog.
Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet, lopen we even naar de supermarkt iets te drinken halen, en gaan lekker voor onze prachtige Lodge zitten. Weer krijgen we het echte Zwitser leven gevoel, iets dat we al vele malen hebben ervaren deze reis. Ondertussen maak ik weer een gedeelte van het verslag en om een uur of 7 gaan we richting La Fortuna om een hapje te eten. De rest van de avond verblijven we hier en rond de klok van 10, lopen we terug naar onze Lodge en gaan we nog even gezellig op ons terrasje zitten. Moe maar zeker weer voldaan gaan we daarna lekker slapen.
Nou weer de groeten van ons en leuk dat we zoveel reacties krijgen! Doei.

• 02 Mei 2015 - 22:20

Marion:

Zo weer ff bij gelezen voor ut lampje hier uit gaat ! Tot morgen !

• 03 Mei 2015 - 00:25

Gerdy:

Ha wandelaers, ik bin net truuk vd late nog gauw effe og verslaag laeze altied weer leuk!
    Sjiek allemaol die bieste die geej dao zeet!
    Marion haet det um half elf ut lempke al oet dao gluif ik niks van...
    Heej is ut lempke nog aan en det blief auk nog wal ff aan. Ik dink det Marion no kerskes aan duit ipv lempkes det zal ut zien kevelaer toch..
    Nou ik hald maar op met kwatsen veur og nog vuul plezeer..en aaf en toe ein plensbuuke maar det meug de pret neet drukke want dernao schient ut zunke weer volop toch..