Dag 3 Santiago de Cuba - Bayamo - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 3 Santiago de Cuba - Bayamo - Reisverslag uit Bayamo, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 3 Santiago de Cuba - Bayamo

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2015 | Cuba, Bayamo

We vertrekken vandaag iets eerder, want we hebben een drukke dag omdat we nog eerst het museum bezoeken van de Spaanse veroveraar Diego Velázquez, dat gisteren gesloten was en  we zullen de wisseling van de wacht zien op de begraafplaats Ifigenia. Dit was gisteren niet mogelijk vanwege het regenachtig weer. Vandaag hebben we stralend weer, dus nu is het allemaal wel mogelijk.
Hierna vertrekken we richting El Cobre en bezoeken de Basilica de Nuestra Senõra de la Caridad del Cobre, de beroemdste kerk van Cuba.Hierna rijden we door naar Bayamo waar we een overheerlijke lunch nuttigen en nog even de plaats zelf bewonderen.
Vervolgens rijden we nog een eindje met de bus en moeten dan overstappen in vierwiel aangedreven auto's om de bergen in te gaan, waar we zullen overnachten. We gaan morgen namelijk het hoofdkwartier van Fidel Castro bezoeken. Na het diner drinken we nog een lekkere Cuba Libre en gaan op tijd naar bed, want morgen word een zware dag met een stevige wandeling van een uurtje of vier. Dus voor nu welterusten.

• 14 November 2015 - 00:02

Marion: