Dag 14 Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 14 Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 14 Varadero

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 November 2015 | Cuba, Varadero

Als we rond 8.00 uur wakker worden, horen we al een aantal mensen douchen, althans dat denken we. Het blijkt echter dat we horen, waar we niet op hadden gehoopt, namelijk regen. Als we uit het raam kijken zien we een donker grijze lucht en het voorspelt niet veel goeds voor vandaag. We besluiten eerst te gaan ontbijten en hopen dat tegen de middag de lucht een beetje op klaart. Om 12.00 uur komt de reisleider van Kras even voorbij om ons tekst en uitleg te geven, wat we eventueel nog kunnen doen in de komende dagen, en we kunnen al lekker buiten op het terras plaats nemen. De voorspellingen zijn niet zo goed voor vandaag, er trekt namelijk een behoorlijk zware storm over Cuba. Volgens de reisleider kan het morgenmiddag wat beter worden en vanaf woensdag weer mooi weer. Dit bericht valt ons een beetje tegen en we hopen dat hij geen gelijk krijgt.
We besluiten om na de lunch met Bert, Anneke en Corinne naar Varadero te gaan. We zullen de hop on, hop of bus nemen, dat is blijkbaar de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Als we naar de bushalte lopen zien we deze net voorbij rijden en we besluiten dan maar een taxi te nemen. Aangezien we met 5 personen zijn moeten we wel een iets grotere taxi hebben en we spreken een Cubaan aan die in de buurt van het hotel staat te wachten, en weldra zijn we onderweg met een grote, maar vooral oude Amerikaanse slee uit 1953. De chauffeur heeft er plezier in en we hebben een leuke rit. In Varadero shoppen we een tijdje, maar alle souvenirwinkeltjes hebben bijna hetzelfde aanbod en dezelfde prijzen. Na een uurtje shoppen en en terrasje besluiten we om weer terug te gaan, uiteraard weer met een oude Amerikaanse taxi. We treffen het dit keer en gaan terug met een cabrio uit 1951 en een super gezellige taxichauffeur en eigenlijk duurt de rit veel te kort. Na een paar foto's en en tip van ons nemen we afscheid van de deze vriendelijke Cubaan.
Na het avondeten zoeken we een leuke plaats op het terras en hier sluiten we de dag af. Ondanks het weer hebben we toch een leuke dag gehad.