Dag 1: Nederland - Costa Rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 1: Nederland - Costa Rica - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 1: Nederland - Costa Rica

Door: Peter Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 April 2015 | Costa Rica, Cahuita

Al vroeg gaat de wekker, want we moeten rond de klok van 8.00 uur op Schiphol zijn. Eerst Sjors ophalen want die neemt de auto mee zodat hij hier mooi gebruik van kan maken. Ook hebben we een andere tv meegenomen voor hem omdat de vorige na een kleine ontploffing twee weken geleden de geest heeft gegeven. Om 7.15 uur heb ik hem al bij hem geïnstalleerd en hij doet het ook nog. We rijden meteen door en om 8.15 uur gaan we al inchecken. We worden door een vriendelijke medewerker verzocht omdat te doen bij een incheck zuil, maar deze is niet zo vriendelijk want dat ding werkt voor geen meter. Hierna de koffers inchecken en ondertussen zijn Gerrit en Katinka ook gearriveerd. Hiermee zijn we samen op reis geweest naar Indonesië en het leek ons wel gezellig om weer samen naar Costa Rica te gaan. Nadat we alles hebben ingecheckt lopen we gelijk door de douane en mogen we wachten tot ongeveer 11.00 uur wanneer we aan boord gaan. We vertrekken met 5 minuten vertraging en zullen 10 uur vliegen naar Houston waar we moeten overstappen naar San José. Na een uurtje vliegen krijgen we onze eerste maaltijd, lekker kip met rijst. Maar aangezien we achterin het vliegtuig zitten hebben we lekker pech, de kip is uitgevlogen en we krijgen alleen pasta of vegetarisch, maar helaas helemaal geen keuze! De pasta die ik krijg, geef ik voor meer dan de helft mee terug en over de rest kan ik ook beter zwijgen. Gerrit pakt al een lekker biertje erbij en mag gelijk $8.00 afrekenen. Ook meteen even verteld dat mijn schermpje niet werkt, maar dat zouden ze even resetten. Na de derde aanvraag en twee uur later wordt dit alsnog geregeld. Helaas werkt het schermpje 5 minuten en reset zich dan telkens weer opnieuw. De stewardess vraag ik maar niets meer want volgens ons heeft ze haar dag niet, want de vriendelijkheid straalt er van af. Dan maar verder met het lezen van de reisgidsen over Costa Rica. Na aankomst in Houston moeten we weer door de douane en meteen inchecken voor Costa Rica. Gelukkig hoeven we de bagage niet op te halen, deze gaat automatisch naar het goede vliegtuig. We moeten langs de douane voor vingerafdrukken en een irisscan en kunnen gelijk weer doorlopen om via de douane te gaan inchecken voor de vlucht naar Costa Rica. Wij staan ongeveer vooraan in de rij dus dat valt allemaal mee, ondanks alle verhalen over de wachttijden in de VS.
Bij het weer inchecken worden wij meteen uit de rij gepikt en een andere kant opgestuurd, wij krijgen natuurlijk een VIP behandeling! Een redelijk onvriendelijke beambte neemt onze paspoorten in en we mogen gaan zitten aan de zijkant. Als we nog even blijven staan worden we "vriendelijk" doch dringend verzocht plaats te nemen. Even later krijgen we een aantal vragen te beantwoorden en een andere beambte controleert lange tijd onze paspoorten. Na 25 minuten mogen we weer komen en denken we dat hij onze handbagage gaat controleren. Niks is minder waar en hij vraagt of dat onze koffer is op de hoek. Wij zeggen volmondig nee, maar als hij de tweede keer vraagt en we kijken die kant op zien we dat het wel onze koffer is. We moeten de koffer pakken en open maken. De meneer is nu wel heel vriendelijk en Wilma haar koffer wordt helemaal onderzocht, waarbij we samen met hem leuk kunnen kletsen. Hierna gaat alles snel en kunnen we de koffer meteen iets verderop weer inchecken en gaan wachten tot dat de vlucht vertrekt.
Even iets eten, een biertje en nog 4 uur vliegen en we zijn in Costa Rica. Hier worden we meteen opgevangen door een vriendelijke hostess en maken we kennis met de rest van de groep. Na een korte rit met de bus komen we aan bij ons hotel en na dat we de sleutel hebben gekregen zetten we de koffers op de kamer en willen we nog even iets drinken. Omdat de hotelbar gesloten is willen we in de buurt ergens iets drinken, maar dat wordt ons door de hostess afgeraden vanwege de criminaliteit. Bij de receptie hebben ze gelukkig een koelkast met nog 3 blikjes bier! Wij geluk, maar al snel komen meerdere medereizigers naar beneden en gelukkig kunnen we in het restaurant nog wat bestellen. Na nog een gezellig uurtje met een aantal medereizigers is het tijd om naar bed te gaan en beginnen we aan onze welverdiende nachtrust.

Welterusten en tot morgen!

• 26 April 2015 - 16:25

Britt :

Hahaha heerlijk verslag!
    Goed begin van de vakantie zo te zien. Ik heb er in ieder geval goed om kunnen lachen.
    Hopelijk zit de rest jullie mee en gaan jullie een mooie reis tegemoet! Geniet er van!

• 26 April 2015 - 16:30

Marion:

De echte criminelen worden er natuurlijk gelijk uit gepikt

• 26 April 2015 - 16:32

Marion:

Niet alles was geplaatst ! Snap wel dat Britt gelachen heeft ! Geniet ze en tot morgen !

• 26 April 2015 - 17:56

Marjo:

Ben benieuwd wat voor spannende avonturen jullie nog meer gaan beleven. Leuk om te lezen.
    Veel plezier!

• 26 April 2015 - 19:55

Gerdy:

Ha vriendjes tjeetje zeg en gee heb alletwie zon braaf gezichtje...ik snap der echt niks van..Gelukkig det geej veilig aangekomme ziet in verweggiestan en wat os betreft kin de vekansie veur og no pas ech beginne geneet vh lekkere waerke ut haopelijk lekkere aete en drinke!
    En dink deraan blief braaf!! Wat anders hebben ze og te pakke!!