Dag 8 La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 8 La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 8 La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Mei 2015 | Costa Rica, Fortuna

De wekker staat weer vroeg, want vandaag gaan we een boottocht maken door een natuurpark. Wilma kijkt om 5.15 uur of we de vulkaan Arenal kunnen zien, dit is de hoogste van Costa Rica. Helaas zit de top in de wolken, wij hierdoor helaas niet. Als we gaan ontbijten horen we dat Gerrit naar de dokter is. We schrikken behoorlijk. Het blijkt dat hij met vogels spotten op een ijzeren pin is getrapt. Al vrij snel zijn ze terug, maar het blijkt dat de dokter nog niet bereikbaar is. De wond wordt een beetje schoon gespoeld onder de douche en wij gaan even iets te eten en te drinken halen voor hun. Ondertussen komt de eigenaresse met wat verband en verteld dat ze om 8.15 bij de dokter terecht kunnen.
Wij gaan ontbijten en Monica gaat met Gerrit en Katinka naar de dokter. We zullen iets later dan gepland vertrekken, eerst zorgen dat het met Gerrit goed komt!
Ongeveer 1.5 uur later en 2 hechtingen rijker gaan we op weg. Gelukkig ziet het er allemaal goed uit, de dokter heeft alles netjes verzorgd en wat medicijnen mee gegeven. Het lopen gaat wel erg moeilijk, maar met een beetje hulp gaat het vandaag wel lukken. We gaan een boottocht maken door het laagland regenwoud van Caño Negro, dus veel hoeven we gelukkig niet te lopen. Een 20 minuten na vertrek stoppen we voor een fotomoment. Hier zitten nog ongeveer 500 leguanen en net als we aankomen, blijkt dat de eigenaar van het naburige restaurant ze heeft gevoerd. Ze zitten bijna bij hem binnen en wij kunnen een aantal prachtige leguanen fotograferen. Wat een enorme beesten. Na 15 minuten gaan we weer verder en een uurtje later stoppen we bij "tante Sonja" voor een koffie en pi(t)stop. Ook worden hier 2 grote koelboxen in de bus gezet voor de lunchpauze. Na een paar minuten rijden zijn we bij de boot en gaan we aan boord. We zijn nog niet goed en wel vertrokken of we spotten al de eerste voor ons vreemde vogels. Dit blijkt nog maar het begin, want volgens mij hebben onze gids Monica en onze schipper Henry kattenogen. We kunnen het niet bijhouden met kijken en fotograferen,van de ene vogel naar de andere, leguanen, kaaimannen, apen en ook een schildpad en vleermuizen kruisen ons pad. Na ruim een uur varen is het tijd om te lunchen en meteen begint het ook flink te regenen. Er wordt een tafeltje tevoorschijn getoverd en de inhoud van de koelboxen laten niets te wensen over. Geweldig leuk hoe dit allemaal geregeld is en we genieten volop van onze lunch. Ondertussen begint het flink te hozen en te onweren, en we schrikken behoorlijk van een flinke onweersklap. Deze was niet ver van ons verwijderd, maar deze ervaring hoort er ook bij!
Na de lunch varen we weer verder en als we uiteindelijk omkeren, missen we alleen nog de kapucijner apen. Deze laten ons echter niet in de steek en op een gegeven moment weten we niet meer waar we moeten kijken, zoveel zitten er. Grote, kleine en ook verschillende moeders met een kleintje op de rug. Werkelijk prachtig hoe ze van de ene naar de andere boom springen en klauteren.
Onze gids en schipper zijn zo enthousiast, dat we 1.5 uur later terug zijn dan gepland. We zijn 4 uur onderweg geweest in plaats van de geplande 2.5 uur. Wat een geweldige dag.
We gaan weer vlug in de bus voor de terugreis, en zetten de koelboxen nog even af bij "tante Sonja". Als we terug zijn in La Fortuna gaan we nog even langs de apotheek en een aantal mensen gaan vanaf hier op eigen gelegenheid verder. Wij gaan met de bus mee terug en gaan rond de klok van 18.00 uur te voet naar La Fortuna om even te winkelen en en hapje te eten.
Als we terug zijn in onze Lodge, schrijf ik nog even het verslag en ga het meteen plaatsen. Als het me lukt plaats ik ook meteen wat foto's, maar dat zien jullie vanzelf. Voor nu zou ik zeggen welterusten en tot morgen.

• 03 Mei 2015 - 07:12

Marion:

Zo ff bijgelezen voor ik ga werken , nu 7.12 hier ! Nog ff foto's kijken ! Tot morgen !

• 03 Mei 2015 - 08:02

Britt:

Wauw geweldig weer! En mooie foto's!
    Wat een megabeesten die leguanen!
    En die foto van die hond, echt een beest voor jullie inderdaad! Kan me voorstellen dat jullie die wel mee wilden nemen!

• 03 Mei 2015 - 10:24

Gerdy:

Prachtig zon boettocht met al die prachtige bieste um te zeen!!
    En wat ein geluk det die tocht zoevuul langer deurde det is echt genieten jao!!
    Vanmiddaag weer late en Peter is net vertrokke um te werke de gruuse oet Breej!

• 09 Mei 2015 - 16:32

Marjo:

Net een sprookje daar, schitterende foto's.