Dag 12 Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 12 Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 12 Granada

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Mei 2015 | Nicaragua, Granada

We kunnen vandaag uitslapen want vertrek is gepland om 9.00 uur. Onder begeleiding van René een plaatselijke gids gaan we eerst richting de Masaya vulkaan. Dit is ongeveer een uurtje rijden en we krijgen leuke plaatjes van Nicaragua te zien. Zelfs op de dubbelbaans weg rijden ze hier met paard en wagen en de ossenkar. Nadat de gids de entree heeft betaald in dit natuurpark, stoppen we vrij snel voor een fotostop van een oude uitbarsting in de jaren 60. Heel indrukwekkend hoe zo'n landschap eruit ziet. Het lijkt net een heel grof omgeploegd land. Daarna stoppen we aan de kraterrand genaamd "Santiago" en krijgen tevens een brief met instructies omdat de vulkaan nog altijd als actief te boek staat. We kunnen niet heel veel zien van de krater, omdat deze bijna geheel gevuld is met rook uit de vulkaan. We lopen een stukje bergop en krijgen een iets mooier uitzicht en kunnen daarna nog een eindje klimmen naar een andere kleinere vulkaan. Deze is echter helemaal dicht gegroeid en persoonlijk vond ik het niet de moeite waard. Als we weer beneden komen kopen verschillende mensen nog wat fruit bij het plaatselijke stalletje en vervolgens gaan we nog even naar het museum, alvorens we onze weg vervolgen.
Hierna bezoeken we de toeristen markt en daarna de plaatselijke markt. Deze vonden de meeste veel interessanter omdat je de plaatselijke gebruiken ziet. Wat een mierennest, wat een drukte en wat een rommel. Aangekomen bij het gedeelte waar vlees en vis wordt verhandeld, houd ik de neus dicht en loop snel verder, de honger is wel even over!
Hierna rijden we naar het "witte" dorpje La Catarina, maar van het wit bespeuren we niet veel. Wel krijgen we een prachtig uitzicht over het kratermeer van ‘Laguna de Apoyo’
Dan is het lunchtijd in het plaatselijke restaurant voor we onze weg vervolgen. Na de lunch bezoeken we nog enkele plaatselijke stalletjes met allerlei plaatselijke handmade souvenirs en dan krijgen we nog een rondleiding bij de pottenbakker, inclusief demonstratie.
Rond de klok van 16.30 uur zijn we weer terug bij het hotel en we besluiten dat het tijd is voor een duik in het zwembad en een plaatselijke vloeibare versnapering. We zijn niet de enigste, de meesten hebben dezelfde gedachte.
Rond de klok van 19.30 uur gaan we naar het centrum. We gaan vandaag voor de pizza, en als we de kaart gaan ontleden blijkt dat Gerrit te weinig licht heeft om deze te kunnen lezen. Als hij geduldig wacht op mijn leesbril komt net een verkoper langs, en om hun waren te verkopen schijnen ze met de zaklantaarn op hun bord om de spullen te laten zien. Gerrit wijst meteen op de menukaart en krijgt voldoende licht, helaas mag de verkoper zijn spullen weer mee nemen. Wij liggen in een deuk van het lachen.
Als we uiteindelijk afrekenen zit er een rode vlek op het 20 dollar biljet van Gerrit, en dit accepteren ze hier niet. Ook niet als we een tijdje later op het terras afrekenen bij de Irish Pub, waar we nog gezellig iets hebben gedronken. Wij vinden het maar raar want deze heeft hij gekregen bij de bank. Morgen hoeft Gerrit geen antibiotica meer te nemen, en daarom hebben we vanavond samen weer een lekker flesje bier gedronken. Tegen de klok van 22.30 uur vinden we het goed geweest, en gaan we weer richting hotel en kunnen weer terug kijken op een mooie dag. Ik maak het verslag nog even af zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van onze avonturen. Voor nu welterusten en tot morgen. Ik zou zeggen slaap lekker maar bij jullie is het alweer bijna ochtend, dus een prettige dag. Groeten!

• 07 Mei 2015 - 07:23

Marion:

Idd hier goedemorgen en voor jullie welterusten !!! Vandaag was ik slimmer eerst douchen (ervoor wel gekeken stond er nog niet op !!!) en dan nog ff lezen voor ut aanrijden richting Kevelaer !! Weer een mooie dag gehad daar zo te lezen ! Geniet ze en slaap ze !!! Groetjes

• 07 Mei 2015 - 08:46

Gerdy:

Ja ja heej zien weej weer wakker um aan eine nieje daag te beginne as geej nog plat lig.
    Wat woene die minse dao in"huuskes"zeg jao wat zien weej heej verwint dan.
    Ik zeen det dien ker Peter (pedro)al klaor is de kins gaon sjaggele dao ha ha En Wilma gen verse ananassen in det kreumke zoe te zeen..jaomer..
    Nou weer ervaringen wiezer en gelukkig weer samen aan het vloeibaar gerstennaad!
    Laot gaon! de mazzel en tot ut volgend verslaag!!

• 08 Mei 2015 - 02:47

Wilma:

Gerdy , de verse ananas had ik al op, daarna is de foto pas gemaakt. Hij was heerlijk!