Dag 13 Havana - Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 13 Havana - Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 13 Havana - Varadero

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 November 2015 | Cuba, Varadero

We kunnen een beetje uitslapen vandaag want we vertrekken pas om 10.00 uur naar Varadero. Hier zullen we nog 4 dagen lekker gaan genieten van het strand. Helaas ziet het er niet zo geweldig uit, het is namelijk een bewolkte dag en de zee is behoorlijk onstuimig. Een half uur voor vertrek nemen we afscheid van 4 personen die vandaag terug vliegen naar Nederland. De rest van de groep heeft allemaal bij geboekt en gaat mee naar Varadero. Jaime onze reisleider komt nog even afscheid nemen en zal in Havana blijven en onze chauffeur José brengt ons weg. We maken nog een korte koffiestop bij de hoogste brug van Cuba en een uurtje later komen we aan bij ons hotel. Wij worden als laatste afgezet, we zitten namelijk verdeeld over 3 hotels.
We komen terecht in een werkelijk schitterend hotel, het enige dat tegen zit is het weer. We worden verzocht om eerst te gaan eten en daarna verkennen we het hotel en het strand. Het is precies zoals omschreven in de informatie en we treffen een mooi wit zandstrand aan met een heldere blauwe zee. Hopelijk krijgen we morgen ook nog een strak blauwe lucht.
We drinken nog iets aan de bar en gaan naar onze kamer terug, ik moet namelijk nog de verslagen maken van de afgelopen 4 dagen. Tegen de klok van 19.30 ben ik hier mee klaar, juist op tijd omdat we met een aantal mensen uit de groep hebben afgesproken om 20.00 uur bij het restaurant. We treffen een overvloed aan eten aan, voor elk wat wils. Of het nu vis is, vlees van de barbecue, pizza of pasta's, het is er allemaal. Na het eten blijven we nog een tijdje gezellig na kletsen en rond 23.30 uur vinden we het welletjes voor vandaag.