Dag 3 - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 November 2019 | Nederland, Kessel

Vanmorgen moeten we redelijk vroeg uit de veren, want we gaan het museum van Frida Kahlo bezoeken. Deze schilderes is getrouwd geweest met Diego Rivera, de schilder die de muurschilderingen heeft gemaakt in het Nationaal Paleis. Zij is voor de Mexicanen een heel bekende schilderes en vanwege dit feit is het er altijd enorm druk. Omdat het moeilijk is om aan entreekaarten te komen, moeten we al vroeg in de rij gaan staan. Het wachten wordt beloond, we kunnen nog entreekaarten kopen. Na het bezoek vervolgen we onze weg naar Xochimilco. Dit is een wijk aan de zuidkant van de stad, opgebouwd uit eilanden, drijvende tuinen en 180 km. aangelegde kanalen. Deze vruchtbare tuinen waren heel belangrijk voor de Azteken. Tegenwoordig zie je overal kleurrijk versierde gondels in de kanalen waarmee de toeristen een tochtje kunnen maken. Deze gondels hebben geen motor, maar worden door mannen met grote stokken voort bewogen. Ik heb er wel respect voor, want het is behoorlijk zwaar werk. Wij hebben geluk dat we in het weekend zijn, want dan nemen ook veel Mexicanen een bootje. Hierdoor is het behoorlijk druk en hangt er een feestelijke sfeer die door de zeer vele muzikanten wordt opgeluisterd. Wij hebben met de groep ook een gondel gereserveerd inclusief lunch en uiteraard een Mexicaans biertje. Onderweg haakt een paar keer een gondel aan met een typisch Mexicaans orkestje en zij spelen een aantal nummers, uiteraard tegen betaling, maar supergezellig en typisch mexicaans. We genieten allen met volle teugen en eigenlijk is de tocht veel te snel voorbij.
Na deze tocht gaan we terug richting het centrum en gaan we het antropologisch museum bezoeken, volgens vele het beste museum van Mexico. Het museum heeft 23 zalen die gewijd zijn aan de Azteken, Maya's en vele andere culturen. Hier zien we ook nog voladore, dit is een hoge toren waar 4 mannen naar boven klimmen en onderste boven aan een touw naar beneden komen in een draaiende beweging. Ze maken precies 13 omwentelingen per persoon, dat is 52 omwentelingen, precies het aantal weken van 1 jaar. Hierbij overbruggen ze een afstand van ongeveer 30 meter.
Na het bezoek gaan we terug naar het hotel en gaan we nog met 6 personen naar een Mexicaans restaurant voor een hapje en een drankje. Hier sluiten gezellig af rond de klok van 21.30 uur. Moe, maar weer voldaan van een leuke dag.
@ Joop, heb geprobeerd foto's te plaatsen, maar dat is tot op heden niet gelukt.

• 12 November 2019 - 15:24

Joop:

Dank voor het leuke verslag én blijven oefenen en proberen Peter. Die foto's komen er vast wel. Roep af en toe stilletjes voor je uit: Yes, we can! Misschien helpt het.

• 12 November 2019 - 15:27

Emile:

Mooi verslag! Geniet er weer van.

• 12 November 2019 - 16:34

Jdkt:

Goed om te lezen dat jullie het naar de zin hebben in Mexico , laat het eten en de pilsjes jullie goed smaken .
    Zijn jullie daar met een grote groep ?
    En zijn er nog meer Nederlanders mee ?
    Geniet er van en de groeten van ons .

• 12 November 2019 - 16:58

Marianne:

Het schrijven ben je nog steeds niet verleerd Peter. Leuk om jullie verhalen, over wat jullie meemaken, mee te kunnen lezen