Dag 4 - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2019 | Nederland, Kessel

Om 6.30 uur gaat de wekker, want we vertrekken om 8.00 uur naar Taxco. Dit is ongeveer 4 uur rijden inclusief sanitaire en koffiestop.
Het is een mooie route en nu krijgen we ook een beetje van het platteland van Mexico te zien, heel anders dan Mexico City. Een heel afwisselend landschap, iets wat ik ook over de bevolking kan vertellen. Sommige heel rijk, maar vele heel arm. Het contrast is ook in Mexico enorm groot. Rond 12.00 uur komen we aan inTaxco, een stad van 100.000 inwoners die geheel tegen de bergen aangebouwd is. Alle huizen moeten in de wit met rode kleur gebouwd zijn, iets dat Taxco bijzonder, maar ook zeker heel mooi en apart maakt.
We stoppen in de buurt van het hotel bij een winkel met zilverwerk. Hier krijgen we tekst en uitleg waar we echt zilver aan herkennen. Taxco is namelijk zeer bekend als zilverstad omdat al het mexicaans zilver hier vandaan komt. Ons hotel is gebouwd op een oude zilvermijn en alvorens we hier de lunch gebruiken krijgen we eerst een rondleiding door de oude zilvermijn.
Na de lunch vertrekken we onder leiding van onze gids Christine naar het centrum en op diverse plaatsen krijgen we nog wat uitleg.
Daarna kunnen we de rest van de middag vrij besteden en we spreken af om gezamenlijk rond 19.30 uur te gaan eten. Wij blijven met z'n zessen in het centrum en na een kleine wandeling komen we terecht op een leuk terras met een prachtig uitzicht over de stad. Dit bevalt ons zo goed, dat we hier blijven zitten tot dat we gezamenlijk met de rest van de groep gaan eten. Christine onze geweldige gids heeft een bij een leuk restaurant gereserveerd, met een prachtig uitzicht over de Kathedraal en Taxco by night.
We hebben heerlijk gegeten en daarna moeten we nog ongeveer 20 minuten terug wandelen naar het hotel. Een aantal mensen doen dit ook, maar een aantal, waaronder ons groepje gaat met de taxi. Dit zijn namelijk bijna allemaal witte (oude) VW kevertjes waar de rechter voorstoel uitgehaald is en waar alleen plek is op de achterbank. Er kunnen dan ook maximaal 3 personen mee per keer, maar beter en comfortabeler is het met 2 personen. Voor de prijs hoeven we het niet te laten, namelijk 30 Mexicaanse Pesos. Dit is omgerekend € 1.50 Het is nog een behoorlijke rit vanwege de smalle straatjes en een aparte beleving die men zeker niet mag missen! Aangekomen bij het hotel zoeken we moe maar voldaan onze kamer op en nadat ik nog even het verslag heb gemaakt, ga ook ik lekker genieten van mijn dagelijkse rust. Ik zou zeggen tot morgen weer, want de wekker staat op 6.15 uur.