Dag 10 - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 November 2019 | Mexico, Palenque

De wekker gaat weer vroeg, we hebben een lange rit voor de boeg, vanwege het feit dat er wegen geblokkeerd zijn. Dit doen Mexicanen als ze het ergens niet mee eens zijn. Helaas kunnen we daardoor watervallen van Agua Azul niet bezoeken.
Wilma voelt zich een stuk beter en we hebben het idee dat de medicijnen langzaam hun taak op zich nemen. Tijdens de rit naar Palenque maken we een paar fotostops o.a. bij een stuwmeer. We zien weer een totaal andere omgeving en rijden door de deelstaat Tobasco naar Villahermosa. Dit is de hoofdstad van Tobasco, heeft bijna 700.000 inwoners en is een moderne stad dankzij de Mexicaanse olie-industrie. Wij bezoeken hier het Parque Museo La Venta, een park met dierentuin en museum, opgericht in 1958 omdat de oude archeologische site van de Olmeken werd bedreigd. De belangrijkste vondsten van de Olmeken heeft men hier naartoe gebracht, waaronder 3 kolossale hoofden. In de dierentuin treft men dieren aan die in Tobasco leven, zoals de jaguar.
Hierna vervolgen we onze route naar Palenque. We hebben een prachtig hotel in Palenque en we gaan eerst voor een lekkere koffie, daarna nemen we een aperitiefje en dineren heerlijk in het hotel. Eenmaal terug op de kamer plaats ik nog wat foto's bij de verslagen en plaats ik nog de laatste 2 verslagen en dan is het hoogtijd om het licht uit te doen. Tot morgen.

• 18 November 2019 - 16:03

Corine:

Fijn dat het beter gaat! Prachtige en veelzijdige natuur daar zo te lezen!

• 18 November 2019 - 18:42

Marianne:

Wat fijn dat Wilma weer aan de beterende hand is. Dan kunnen jullie er verder samen weer van genieten. Alleen op een hotelkamer is niet fijn op vakantie

• 19 November 2019 - 10:06

Britt:

Wat bedoel je met 3 kolossale hoofden?

• 20 November 2019 - 14:01

Bert En Anneke:

Leuke verslagen weer. Goed te lezen dat het weer beter gaat met Wilma. Geniet maar van wat jullie nog meer gaan zien en doen..