Dag 9 La Fortuna - Rincõn de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 9 La Fortuna - Rincõn de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 9 La Fortuna - Rincõn de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Mei 2015 | Costa Rica, Liberia

Om 7.15 lopen we met de koffers richting de bus en daarna gaan we ontbijten. Een uurtje later vertrekken we via een hele mooie route naar de Rincõn de la Vieja. We volgen nog een hele tijd het stuwmeer en na 1.5 uur maken we een koffiestop in Macademia. Het is een leuk restaurantje met verschillende souvenirs, allemaal handgemaakt door de plaatselijke bevolking. Heel leuk en daarbij steunen we deze mensen ook nog een beetje. Als we weer vertrekken zien we verschillende medereizigers lopen met wat souvenirs. Een stukje verderop maken we nog een fotostop en daarna komen we in een heel ander landschap terecht. We zijn beland aan de Pacific kant van Costa Rica. Het groen is verruild voor dor en droog gras en de bomen hebben hier weinig bladeren. Ook zien we hier weer duidelijk het verschil tussen arm en rijk, iets dat we eigenlijk in heel Costa Rica wel zien. Ongelofelijk in welke krotten sommige mensen hier wonen.
Rond de middag maken we een stop en gaan lunchen bij???? De Subway! Ook kunnen we hier even pinnen en inkopen doen bij de supermarkt. Een 20 minuten na vertrek komen we aan bij de Lodge waar we de komende 2 dagen verblijven. We zetten de spullen binnen en gaan daarna meteen richting zwembad. We installeren Gerrit en gaan dan zelf even rondkijken. Gelukkig gaat het allemaal een beetje beter met zijn voet, maar hij zal de komende dagen rustig aan moeten doen. We kijken even hoe de mensen bij de canopy tour langs de staalkabels naar beneden komen en ik besluit dat morgen zeker te gaan doen. Lijkt mij geweldig aan een staalkabel van het ene naar het andere platform te zweven over de canyon.
We gaan op tijd ons omkleden, want om 18.00 uur worden we bij het zwembad verwacht voor een "happy hour", we zullen de lokale drank gaan proeven en enkele lokale hapjes.
Het wordt een super gezellig uurtje en ik moet zeggen dat de lokale drank best goed te drinken is. Monica mixt deze ook nog met tomatensap en tabasco, een cocktailtje zoals ze deze hier vaak drinken, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik persoonlijk dit niet erg lekker vind en dan druk ik me nog netjes uit! Een uurtje later gaan we aan tafel voor een buffet, maar persoonlijk vind ik dit niet geweldig. Tja smaken verschillen nu eenmaal.
Na het eten wordt Gerrit weer netjes met de auto terug gebracht, en wij bestellen nog een afzakkertje voor bij de Lodge. We kletsen met z'n vieren nog even gezellig na, en tegen de klok van 21.15 schrijf ik het laatste stukje van het verslag. Ik ga het nu nog even plaatsen, en moet daarvoor naar de receptie. Hopelijk is de wifi hier goed.
Nou veel plezier met lezen en tot morgen, als alles goed gaat met de canopy tour, maar dat horen jullie vanzelf. De groeten van Peter & Wilma.

• 04 Mei 2015 - 06:56

Marion:

Peter als ut eten je niet smaakt komt de eigen sixpak nog wel

• 04 Mei 2015 - 09:33

Gerdy:

Gooije morgen Timmermenkes! Peter ik mot zeggen die foto van dig op miene app Toppie!!
    Det zuut der good oet de vekansie duit dig good ! Maar det aan de staolkabel zweven ik weit ut neet..
    Wilma dig den geise auk aan de kabel hangen?!
    Dig met dien aafgetraind curves liefke!!
    Dus dao guuf ut auk al de subway lekker toch tussendoor zonne subwayhap!! Nou wins og vuul succes en netuurlijk haope weej op en paar spetterende foto's!