Dag 4 Cahuita - Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 4 Cahuita - Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 4 Cahuita - Bocas del Toro

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 April 2015 | Panama, Bocas del Toro

Al vroeg zijn we uit bed, want een wekker hadden we niet nodig. Om 5.45 zijn we namelijk klaar wakker en om 6.45 gaan we eten en vertrek naar Panama is gepland om 7.30 uur. We hebben een klein uurtje nodig naar de grens en we moeten proberen de lijnbus voor te zijn, anders word de wachttijd meteen erg lang. De reden hiervan van is dat het allemaal niet zo snel gaat aan de grens en wachten in een temperatuur van 35 graden is niet meteen prettig. Met een kleine 10 minuten vertraging gaan we op pad en onze reis verloopt voorspoedig. Bij de grens worden we al opgevangen door een "hulpje" anders gaat het allemaal veel langer duren. De eerste douanepost gaat redelijk snel en een kwartiertje later wandelen we al over de brug naar Panama. Als je lopend naar Panama ga, loop je over een oude spoorbrug over de rivier die de scheiding is tussen deze 2 landen. Hier zijn wat planken opgelegd, maar het lijkt meer een survivaltocht dan een wandeling, maar ook weer een heel aparte ervaring. Aan de overkant mogen, nee moeten we weer eerst een formulier invullen, voor we verder mogen. Dit gaat ook vrij snel en we wanen ons al in Panama. Helaas moeten we toch nog langs de Panamese douane en deze heeft vandaag niet zijn dag! Monica onze gids word niet al te vriendelijk te woord gestaan en moet eerst onze taxichauffeur erbij roepen voor dat wij verder mogen. Deze heeft een beetje het uiterlijk van Ramboo en na enkele boze blikken en onvriendelijke woorden mogen wij gelukkig ons melden bij de douane en krijgen we toch een stempel in het paspoort. Hierna gaan we richting 2 taxibusjes en opweg naar Bocas del Toro onze bestemming voor de komende dagen.
Via een mooie route gaan we naar de havenstad, vanwaar we met een kleine boot naar onze bestemming gaan. We zijn nog geen 10 minuten onderweg of we krijgen alweer een controle. Op de manier zoals we hem begroeten met een vriendelijk "ola" in koor weet de controleur niet goed wat hij hiermee moet. Hij begint te lachen en kiest eieren voor zijn geld en wij mogen meteen verder.
Na een klein uur komen we aan bij de boot, maar we moeten een kwartier wachten. Een klein half uurtje later zijn we onderweg met een grote speedboot zal ik maar zeggen en speed is zeker op zijn plaats. Met een flinke hoge snelheid gaat het richting onze bestemming en eigenlijk is dit ook een attractie! We genieten van onze boottocht en als we aan wal zijn, gaan we lopend naar ons hotel, een minuut of 10 hier vandaan. Het hotel ziet er leuk uit en na het inchecken gaan we met een vrij grote groep, samen met Monica onze reisleidster eten in hotel Limbo. Wij voelen ons natuurlijk vereerd! Na een heerlijke lunch gaan we het plaatsje verkennen en nemen we de boot naar Bibi's, een strandtent op een ander eilandje met een mooi strand. We verkennen het eilandje gedeeltelijk en maken gebruik van het happy hour bij Bibi's. Onze Nederlandse mentaliteit wint het toch weer. Als we weer terug zijn gaan we nog even zwemmen bij het hotel en daarna douchen en lekker eten. Hierna lopen we nog wat door het plaatsje en uiteindelijk sluiten we de de dag gezellig af op een leuk terras aan het water. Moe maar zeker voldaan duiken we in ons bedje, helaas valt de matras een beetje tegen. Volgens mij zijn ze vergeten er veren in te plaatsen, maar de moeheid overwint en binnen de kortste keren vallen we in slaap. Tot morgen!

• 29 April 2015 - 06:20

Marion:

Zo alweer een bijzondere dag gehad en dit zijn pas de 1ste dg ! Zijn er al foto's? Tot morgen !

• 29 April 2015 - 08:44

Gerdy Hermans:

Zo reizigers de mos der wet veur euver hebbe um van ut ein nao ut ander land te kinne ..maar dan hesse auk wat! En ja die matras blief maar fijn stil ligge dan hesse neurges last van toch??

• 29 April 2015 - 12:00

Emile:

Wat weer een mooie verslagen! Een vraag: Die kever op de foto, is dat een aspergeskever? Hier is alles goed, en Britt heeft al soep, aardappelen, rode kool met appel en gehaktballen met ui meegegeten met mij en Anita. Ze vertelde het was lekker en smaakt naar meeeeeeeeerrrrrrrrr!! Wij vinden onze draai hier wel, en jullie nog veel plezier en geniet er maar lekker van!!!!