Dag 2 San José - Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 2 San José - Cahuita - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 2 San José - Cahuita

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 April 2015 | Costa Rica, Cahuita

Om 7.00 uur gaan we ontbijten want het vertrek is gepland voor 8.00 uur. Onze biologische klok is nog niet ingesteld, want we zijn deze nacht veelvuldig wakker geweest, zoals al voorspeld door Monica onze reisleidster. Mooi op tijd is iedereen in de bus en we vertrekken naar Cahuita, een plaatsje aan de kust waar de klok waarschijnlijk een tijdje heeft stil gestaan. Eerst maken we een tochtje door San José naar het partnerbureau van FOX. Er is een of ander evenement aan de gang in de stad en we zien 3 "hardlopers" die ik waarschijnlijk wel bij zou kunnen houden (en de kenners weten dat ik niet sportief ben ingesteld). Dit onder begeleiding van een ambulance met toeters en bellen. Meer respect hebben we voor een persoon in een rolstoel, die onder politiebegeleiding zijn tocht maakt. Dit alles tussen de normale verkeersstromen door, en op een plaats heeft de politie de weg afgezet door gewoon hun fiets midden op de weg op de kop te plaatsen. Dit zullen we in Nederland nooit zien.
Na een kopje koffie en een flesje Fox-water, vertrekken we richting Cahuita. Via een mooie weg door een Nationaal Park, met heel veel uitleg van Monica. Je merkt dat ze dit vaker heeft gedaan en ze verteld veel, maar wel op een prettige manier. Na een tussenstop voor een kopje koffie gaan we richting ons lunchadres. Helaas is hier de boel gesloten, waarschijnlijk door de belastingdienst, zo aan het gele lint te zien. Gelukkig weet onze chauffeur nog een ander restaurant en hier lunchen we heerlijk.
Als we een actieve vulkaan passeren, horen we van Monica dat de dag voor onze aankomst het vliegveld was gesloten vanwege een uitbarsting, en dat het twijfelachtig was geweest of we zouden kunnen landen! Gelukkig hebben wij hier zelf niks van mee gekregen.
Na aankomst in Cahuita krijgen we een korte rondleiding en zien we nog een rasta man die nog op de tv is geweest in Nederland bij memories. Vervolgens gaan we inchecken en de rest van de dag hebben we vrij. We gaan even het strand bekijken en naar de supermarkt en vervolgens een biertje drinken in een leuke reggae bar. We wandelen daarna even terug naar het dorp en om 19.00 uur komen we bij elkaar bij de receptie en gaan we naar een restaurantje in de buurt. Hier hebben we ook weer heerlijk gegeten, tot nog toe helemaal niets te klagen. Daarna nog even naar dezelfde reggae bar waar we de avond moe en voldaan afsluiten. Hoogste tijd om tijdig ons nestje op te zoeken, dus welterusten en tot morgen.

• 27 April 2015 - 03:54

ET:

Enjoying your trip report(s) as on other occasions. Will let you know more about our trip to Hawaii when you return home. I should have let you know before you left but that is another story.

Keep well in the meantime,

Emile

• 27 April 2015 - 07:52

Marion:

Leuk um weer alles te leze !

• 27 April 2015 - 08:12

Wally:

zal zeker een hele mooie reis worden met veel natuur. geniet ervan, maar vergeet niet ook foto's in het verslag te plaatsen.

groetjes Wally uit het koude en natte Kessel.

• 27 April 2015 - 08:21

Gerdy:

Gooije daag, heej staon weej zoe klaor um nao de mert te gaon! Traditiegetrouw!
    En geej maar lekker chille in ut zunke lekker aete en hoegstwaarschienliek ein rastakapsel as gee truuk kompt!!
    Bin hiel beniejt Peter!!

• 27 April 2015 - 11:28

Britt:

Leeeuk! Klinkt wir good!
    t weer is doa iig beater as hee zoe te leaze.
    heb ge de vulkaan actief gezeen?
    en inderdaad bin erg beniejd naor de foto's!

• 27 April 2015 - 22:08

Marjo:

Daar een actieve vulkaan, hier een passieve zon. Gelukkig maar dat jullie veilig geland zijn en niks van de vulkaanactiviteit mee hebben gekregen.