Dag 2 Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 2 Santiago de Cuba - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 2 Santiago de Cuba

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2015 | Cuba, Santiago de Cuba

Nou dat lekker slapen wordt midden in de nacht verstoord. Ik schrik wakker van het geluid van druppelend water. Het blijkt dat de airco boven mij lekt en het water druppelt precies op mijn kussen. Na een eerste inspectie besluit ik om het bed maar te verplaatsen, een goed idee want de volgende morgen heb ik een klein meertje onder mijn bed.
Na het ontbijt vertrekken we voor een stadstour, helaas regent het vandaag. We bezoeken verschillende bezienswaardigheden, maar het museum is gesloten. We drinken koffie in het Casa Grande in het centrum en onze gids verzamelt de euro's om deze voor ons te wisselen in CUC. Dit is de valuta welke uitsluitend bestemd is voor de buitenlanders, want de Cubanen betalen met CUP. De waarde hiervan is € 0.04 en de waarde van de CUC is gelijk aan de Amerikaanse dollar, ongeveer € 0.95
We bezoeken hierna een oud fort en maken een kleine boottocht naar een leuk restaurant waar we de lunch gebruiken. Hierna varen we nog een rondje om het eiland waarop dit is gelegen en gaan weer terug naar het centrum. We maken nog een wandeling door de stad en lopen via de winkelstraat (voor zover je het zo kunt noemen) terug naar het hotel. Na het diner bezoeken we nog een bar met typisch Cubaanse muziek en tegen de klok van 23.00 uur is het tijd om naar bed te gaan.

• 15 November 2015 - 18:32

Britt:

Maar goed dat je zo helder was om te inspecteren midden in de nacht! Anders hadden ze nog gedacht dat je een bedplasser was!

• 16 November 2015 - 13:14

Emile:

Heeeee broer!! Doe de zwembandjes maar om in de nacht! Je weet maar nooit als het niet van het piesen komt. Ik wens je veder een leuke en droge vakantie. Emile en Anita