Dag 15 Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 15 Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 15 Varadero

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 November 2015 | Cuba, Varadero

We worden wakker en zien door de gordijnen de zon schijnen en zien daarna een strak blauwe lucht. Dit is het weer dat we besteld hebben en we gaan dan ook maar meteen ontbijten. Rond 10.00 uur zijn we al op het strand en het is werkelijk een prachtig wit zandstrand, met een heldere blauwe zee en de wel bekende parasols gemaakt van palmtakken. De rest van ons groepje is er ook al en we hebben een fantastische dag. Tegen de klok van 16.00 uur verlaten we het strand en nemen  we nog even een snack bij het zwembad, alvorens we hier nog even in duiken. We gaan vroeg eten, want we hebben met Joop & Willy en Wiebren & Karin afgesproken. Deze verblijven de laatste paar dagen in een 5 sterren hotel en het leek ons leuk om nog een avond samen door te brengen. We mogen alleen even in de lobby kijken van de bewaking en besluiten dan om een taxi naar Varadero te nemen. Het worden er 2, aangezien we met 9 personen zijn. Wij hebben weer het geluk om een oude Amerikaanse slee te bemachtigen uit 1954 en de chauffeur verteld me dat deze nog geheel origineel is, inclusief een 8 cilinder motor die loopt op benzine. Dit zie je maar heel weinig, want de meesten hebben er een dieselmotor ingebouwd omdat deze veel goedkoper is in verbruik. Onze chauffeur is dan ook erg trots hierop en gaat erg voorzichtig om met zijn auto.
Na een super gezellige avond met z'n allen, nemen we weer afscheid van elkaar en gaan weer terug naar ons hotel, uiteraard weer in een oude Amerikaanse auto, dit keer uit 1949 en we voelen ons al een beetje Cubanen!