Dag 5 Camagüey - Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 5 Camagüey - Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 5 Camagüey - Trinidad

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2015 | Cuba, Trinidad

We vertrekken rond 8.30 uur voor een wandeling door Camagüey, een mooie historische stad. We merken meteen hoe oostelijker we komen hoe "rijker" de Cubanen zijn. We hebben het idee dat het er iets mooier en beter uitziet als in het oosten. Er staan al vele mensen voor de winkels te wachten, maar de meeste gaan pas om 9.00 uur open. We bezoeken ook een paar winkels waar uitsluitend Cubanen kunnen kopen, want je kunt er uitsluitend betalen met de CUP, het betaalmiddel voor de Cubaan. Wij kunnen als toerist uitsluitend betalen met de CUC. De waarde hiervan is 25 maal meer dan van de CUP. Ook maken we een tochtje met de fietstaxi en je merkt dat de chauffeurs er best plezier in hebben. Eigenlijk ook logisch want dit brengt geld in het laatje. Rond de middag vertrekken we en bezoeken de koloniale stad Sancti Spiritus, in 1514 gesticht door Diego Velázquez de Cuellar, een Spaanse veroveraar. Hier lunchen we in een geweldig mooi restaurant en we nuttigen een overheerlijke maaltijd. Hierna maken we nog een stadswandeling voor we onze weg vervolgen. Dit was althans de bedoeling, maar halverwege begint het te regenen en ik moet zeggen we hebben zelden zo'n plensbui mee gemaakt. We schuilen in een winkel en na een klein half uur, als het wat minder regent snellen we richting de bus, waar we behoorlijk nat aankomen. Via een mooie rit door de Valle de los Ingenios, een vallei met veel suikerriet plantages komen we aan bij ons hotel in Trinidad, dat gelegen is iets buiten de stad, maar wel aan de Caribische zee.
Na de lunch gaan we nog met een aantal mensen naar de bar, waar nog een leuke show wordt opgevoerd en waar we nog een gezellige avond beleven. Tegen de klok van 24.00 sluiten we de dag af en zoeken ons bedje op, weer moe, maar voldaan.

• 14 November 2015 - 00:10

Marion:

Check

• 16 November 2015 - 11:04

Gerdy:

Gooijendaag
    Waorum checkt Marion og de huule tied det snap ik neet..
    Maar schoen det we eindelijk kinne laeze wat gee zoeal öetvraet" in Cuba!
    grjes vanoet os limburgs lendje!