Dag 1 Holguin Cuba - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 1 Holguin Cuba - Reisverslag uit Holguín, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 1 Holguin Cuba

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 November 2015 | Cuba, Holguín

We kunnen rustig aan doen, want we vertrekken pas om13.45 vanaf Schiphol. Sjors zet ons om 11.00 uur af en een uurtje later zijn we al ingecheckt en door de douane. We drinken nog een lekker kopje koffie en tegen de klok van 13.00 uur gaan we richting de gate. We gaan tijdig aan boord en om 14.00 uur zijn we al onderweg naar Cuba. Een kleine 10 uurtjes later landen we in Holguin. Na een kleine wandeling komen we bij de douane en vervolgens naar de bagageband voor onze koffers. Het eerste koffer hebben we vrij snel, maar het tweede laat lang op zich wachten. Als er geen koffers meer komen beginnen we ons toch langzaam zorgen te maken, maar gelukkig brengt een douane beambte ons het koffer. Het blijkt dat de koffer al door iemand van de bagageband was gepakt voordat wij aanwezig waren.
Als laatste melden we ons bij de reisleiding en plaatsen we onze koffers in de bus. Hierna nog vlug even wat geld wisselen, maar dat viel even tegen want er stonden minstens 50 mensen voor ons met hetzelfde idee en er was 1 loket. Na een kwartier waren we nog geen meter verder en vervolgens besloot ik maar de reisleider te vragen of we geen ander alternatief hadden. We konden ook de dag erna wisselen in Santiago de Cuba waar we naar toe gingen en dan konden we van hem wat Peso's lenen.
Na een rit van twee en een half uur over een zeer slechte weg vol met gaten en kuilen kwamen we aan bij ons eerste hotel. Na het inchecken kregen we in het restaurant nog een broodje en iets te drinken en daarna zijn we nog even iets gaan drinken met een aantal medereizigers bij de bar.
Inmiddels was het rond de klok van 11 uur en voor ons was het eigenlijk al 5 uur in de morgen, dus hoogste tijd om naar bed te gaan. Nog vlug even het eerste verslag gemaakt en toen naar bed. Welterusten en de groeten uit Cuba.

• 13 November 2015 - 05:16

Britt:

Jaaa! Eindelijk een verslag!
    Leuk jullie net f kort gesproken te hebben en hopelijk lukt het snel om meerdere verslagen te plaatsen!
    Geniet ervan!!

• 13 November 2015 - 11:50

Gerdy:

Ha freunde det haet inderdaad ff gedeurd...
    Vanmorgen eindelijk ff geapp. Nou ammuseer og dao en ik kiek oet nao de volgende verslagen groetjes van os dreej

• 13 November 2015 - 20:40

Marion:

Hallo, eindelijk een verslag kunnen plaatsen ! Om 5 uur vanmorgen ff geapt ,ik hoorde 'm binnen komen! Denk ff reageren ! Nu ff wachten op volgende verslag ! Geniet ze en tot gauw! Groetjes Marion