Dag 7 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 7 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 7 Trinidad

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2015 | Cuba, Trinidad

Vandaag gaan we richting de natuur, we maken namelijk een wandeling door het natuurpark El Cubano onder leiding van de plaatselijke gids Alexis. We moeten ongeveer een half uurtje rijden en rond de klok van 9.15 beginnen we aan de wandeling van in totaal ongeveer 3 uur. We steken via een hangbrug het riviertje over en het eerste stuk is een behoorlijk pittig stuk, daarna word het wat makkelijker begaanbaar. Halverwege pauzeren we bij een boerderij en krijgen we een kopje heerlijke thee aangeboden. Ook is het interessant om te zien hoe de mensen hier wonen. We wandelen verder en de tocht eindigt bij een mooie waterval, waar we de gelegenheid krijgen om te zwemmen. Enkele mensen maken hier dan ook gebruik van en een 3 kwartier later beginnen we aan onze terugreis via de zelfde route. Als we na ongeveer 3 uurtjes terug zijn, kunnen we terug kijken op een hele mooi wandeling,  waarbij we weer verschillende soorten vogels en een mooi stuk natuur hebben gezien.
We rijden terug naar het hotel en hebben de rest van de dag vrij. Na de lunch typ ik nog even een verslag en ga dan ook richting het strand waar de meesten al heerlijk aan het genieten zijn. Rond de klok van 21.00 uur gaan we met de bus naar Trinidad voor een muziekavond. In eerste instantie lijkt de stad uitgestorven, maar als we in het centrum komen bruist de stad. Overal spelen bandjes en is het erg druk. Het ziet er erg gezellig uit en we gaan opzoek naar een leuke plek. Vele plaatsen zitten al vol, maar we vinden een erg gezellig restaurant waar op de bovenverdieping een bandje speelt. Helaas is daar geen plaats en we besluiten dan maar om beneden plaats te nemen, met de optie om naar boven te gaan als er plek is. Onze groep bestaat uit 12 personen en eigenaar heeft een goed idee. Hij haalt de band gewoon naar beneden en deze speelt continu door totdat we om 23.20 moeten vertrekken. Het valt op dat de band niet rond komt voor een fooi, iets dat hier heel gebruikelijk is. Daarom besluit ik een dienblad te nemen en haal een leuke tip op voor hun, waar ze overigens zeer blij mee zijn.
Als we rond middernacht aankomen bij het hotel, duiken we meteen in ons bed, nagenietend van een heel leuke avond.

• 14 November 2015 - 00:15

Marion: