Dag 8 Trinidad - Santa Clara - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 8 Trinidad - Santa Clara - Reisverslag uit Santa Clara, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 8 Trinidad - Santa Clara

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2015 | Cuba, Santa Clara

Vandaag bezoeken we als eerste de havenstad Cienfuegos, ook wel de "Parel van het Zuiden" genoemd. Het is een koloniale stad, met vele monumentale en oude gebouwen, waaronder het Teatro Tomás Terry, dat we met een bezoekje vereren. Hierna wandelen nog door het stadje en nemen we plaats op een terrasje in de haven, gelegen aan een mooie baai. Vervolgens gaan we met de bus naar het Palacio Valle, waar we de lunch gebruiken. Een prachtig paleis en een zeer goede lunch. We kunnen nog even genieten van een mooi uitzicht vanaf het dakterras en daarna gaan we richting Santa Clara. Hier bezoeken we het Mausoleum Che Guevara, en ik moet bekennen dat ik het best indrukwekkend vind. Hierna bezichtigen we in de stad nog even het monument van de gepantserde trein, deze hebben ze door middel van een shovel laten ontsporen. De reden hiervan was dat deze trein helemaal vol zat met militairen die tegenstanders waren van Che Guevara. We krijgen nog een minuut of 20 vrije tijd in het centrum en gaan daarna richting ons hotel voor vandaag.
We komen terecht in een geweldig hotel, het lijkt wel of we in een andere wereld terecht zijn gekomen. Ook het avondeten en de bediening zijn geweldig, en eigenlijk hadden we hier best een paar dagen willen blijven, maar helaas vertrekken we morgen naar Havana. We drinken na het eten nog een kopje koffie en een pilsje, en besluiten dan om ons nestje weer op te zoeken. Tot morgen.