Dag 6 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 6 Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 6 Trinidad

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 November 2015 | Cuba, Trinidad

Rond de klok van 9.00 uur vertrekken we met de bus naar Trinidad. We bezoeken eerst nog een mooi uitzichtpunt, vanwaar we neerkijken over de Valle de los Ingenios. Dit was eigenlijk gisteren de bedoeling geweest, maar we waren zo laat dat het inmiddels al bijna donker was toen we er waren.
Hierna bezoeken we de prachtige plaats Trinidad, de meest koloniale stad van Cuba met mooie keienstraatjes en veel kleurige huizen. Sinds 1988 staat deze stad op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Ik moet bekennen werkelijk een prachtig mooie stad. We maken een wandeling o.l.v. onze eigen gids Jaime, het is erg kundige gids en we genieten volop. Nadat we nog in een leuk koffiebarretje een overheerlijk kopje koffie hebben gedronken, krijgen we nog wat vrije tijd. We bezoeken de plaatselijke "markt" en scoren nog wat souvenirs. Hierna terug naar het hotel voor een vrije middag, die we volledig besteden aan het strand van de Caribische zee.
Na het diner zullen we om 21.00 uur met de bus Trinidad weer bezoeken om het gezellige muziekleven van de stad te proeven. Tegen de klok van 19.30 uur begint echter een tropische regenbui, die tot ruim 21.30 uur duurt. Iedereen is het er over eens dat we beter bij het hotel kunnen blijven en onze gids verplaatst deze excursie dan ook naar morgenavond.
Nu weten we ook wat een tropische regenbui inhoudt, want het water stroomt van alle kanten het hotel binnen. Het plafond lijkt wel een waterval en als de meeste mensen proberen hun kamer te bereiken om te kijken of de spullen wel droog staan, blijkt dit onmogelijk. We kunnen met de roeiboot over de gang, maar te voet is bijna een onmogelijke opgave. Ook langs de lampen sijpelt het water naar beneden en we verwachten dat het niet zo heel lang zal duren voordat de stroom helemaal uitvalt. De Cubanen laten zich echter niet kennen en wonder boven wonder blijft het licht branden.
Een oplossing voor dit probleem hebben ze hier niet of willen ze niet hebben, hier twijfelen we nog over, maar met z'n allen hebben we toch nog een heel gezellige avond. Zodra de regenbui voorbij is gaan we lekker op het terras staan en aan de temperatuur kun je niet eens merken dat er iets is geweest. We zien weer een strakke heldere lucht met vele sterren en rond de klok van 23.00 uur besluiten we dat het een mooie dag is geweest en dat het inmiddels alweer bedtijd is, moe maar zeker weer voldaan.

• 14 November 2015 - 00:12

Marion:

Check

• 15 November 2015 - 18:38

Britt:

Hahahaha! Lijkt me ook een bijzondere ervaring. Doet me een beetje denken aan hotel Venetië in Las Vegas maar dan gewoon reallife!