Dag 19 Sanur - Jakarta - Abu Dhabi - Amsterdam - K - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 19 Sanur - Jakarta - Abu Dhabi - Amsterdam - K - Reisverslag uit Kessel, Nederland van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 19 Sanur - Jakarta - Abu Dhabi - Amsterdam - K

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Oktober 2013 | Nederland, Kessel

Op onze laatste dag van deze prachtige vakantie in Indonesië staan we een beetje op tijd op en gaan we iets vroeger ontbijten. We willen deze morgen nog gebruiken aan het strand, want we worden om 12.00 opgehaald voor onze terugreis. We genieten nog even van de heerlijke temperatuur en zon op Bali en vertrekken tijdig met een busje naar de luchthaven Denpasar hier op Bali. Meteen na het inchecken komen we Frits en Tiny en Co en Wil tegen. Deze hebben samen met ons de rondreis over Java gemaakt en hebben ook nog een week genoten op Bali. Onze ervaringen worden later in de vertrekhal uitvoerig uitgewisseld en we kunnen met z'n allen zeggen dat we een geweldig mooie reis hebben gehad. Om 14.55 vertrekken we naar Jakarta, waar we vanavond om 19.35 zullen vertrekken naar Amsterdam. Wel zullen we nog een tussenstop maken in Abu Dhabi, maar dat vinden we niet zo erg want dan kunnen we even lekker de benen strekken en dat is op zo'n lange vlucht wel aangenaam. Als alles volgens planning verloopt zijn we morgenvroeg om 7.20 uur in Amsterdam en zijn dan iets meer dan 25 uur onderweg. Ja, je moet er iets voor over hebben om wat van de wereld te zien. Het wachten op de luchthaven duurt lang ondanks dat het vliegtuig mooi op tijd vertrekt. We hebben wel alle tijd om de mooie herinneringen te delen. Aangekomen in Jakarta, waar we de eerste overstap hebben, gaan we samen met Patrick en Vanessa, na het betalen van 150.000 rupiah voor de vertrek belasting, door de douane en opzoek naar een bintang of te wel een biertje. Dit blijkt nog niet zo gemakkelijk als gedacht, maar uiteraard vinden we toch een plekje. Niet veel later komen Co en Wil samen met Frits en Tiny ook hier na toe, met hetzelfde idee. We eten nog een kleinigheid want de rupiah's moeten natuurlijk op, en we hebben er nog 40.000 per persoon overgehouden want bij vertrek op Bali hebben we geen vertrek belasting betaald, dat volgens het reisbureau wel moest.
Als we afrekenen komen we er pas achter dat er nog tax en service kosten bijkomen en nu blijkt dat we 41.000 rupiah's (€ 2.80) tekort hebben!!! Ja stoer doen zonder voldoende geld! Gelukkig zit er nog een Nederlands stel die ons meteen de helpende hand toe steken en ons de rupiah's geven. Ik geef hun € 5.00 zodat wij van onze schuld verlost zijn en zij ook nog een beetje winst. Hierna gaan we richting de gate inchecken en begint de 9 uur durende vlucht naar Abu Dhabi. Hier hebben we maar een korte tussenstop, maar kunnen we even lekker de benen strekken alvorens we aan het laatste stuk van onze reis beginnen. Deze duurt nog ruim 7 uur en om 7.45 uur landen we op Schiphol. Ik moet zeggen van die 7 uur heb ik er maar een paar live mee gemaakt, de rest heb ik lekker gedroomd. Nadat we de koffers hebben, nemen we afscheid van onze medereizigers en staan Sjors en Ruud ons al op te wachten, voor het laatste stuk van deze reis. Na 2 uurtjes rijden, komen we na een reis van in totaal 27 uur, moe maar voldaan aan thuis in Kessel.
We kijken weer terug op een zeer mooie reis en willen dan ook iedereen heel hartelijk bedanken voor al jullie reactie's, die wij heel leuk vonden. Het is altijd weer leuk iets van het thuisfront te horen, wetende dat jullie ons hebben gevolgd via het blog.
Voor deze reis zeggen wij voor de laatste keer tot ziens!!!!!!!!

• 23 Oktober 2013 - 08:09

Gerdy:

Vanaaf deze kant auk bedank det weej hebbe meuge meireizen..en meigenieten van og vekansiereis!!
    Rus maar good oet det is wal nudig nao zon lange reis!!