Dag 6 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 November 2019 | Mexico, Mexico-stad

Vandaag kunnen we een beetje uitslapen, want we vertrekken pas om 8.30 uur. We gaan vanmorgen Monte Albán de hoofdstad van de Zapotheken bezoeken. De ruïnes liggen op een afgevlakt berg 400 meter boven de vallei. De stad werd bewoond vanaf 600 voor Christus en had op het hoogtepunt 30.000 inwoners. Een indrukwekkend complex en onbegrijpelijk hoe ze het in die tijd konden bouwen zonder de moderne hulpmiddelen.
Daarna gaan we terug naar Oaxaca en krijgen we een rondleiding door het centrum van de stad, waarna we op eigen gelegenheid kunnen gaan lunchen en de rest van de middag vrij kunnen besteden. Wij gaan wat broodjes halen bij de plaatselijke bakker en ik moet 14 Pesos betalen oftewel € 0.70 Hierna gaan we met Martien, Annelies, Peter en Martha de stad verkennen. We trekken veel samen op met z'n zessen en hebben het samen super naar de zin. Al vrij snel worden we uitgenodigd voor een proeverij bij de plaatselijke slijterij en nadat we diversen drankjes geproefd hebben, besluiten we om gezamenlijk een fles drank te kopen. Daarna bezoeken we de plaatselijke markt en dan is het tijd voor een terrasje. Als we op het grote plein nog een paar borreltjes uit onze eigen fles hebben gedronken, is het weer tijd voor iets cultureels. We bezoeken de Santa Domingo, een prachtige kerk die zeker de moeite waard is. Ik heb al veel kerken gezien, maar deze staat zeker in de top 3.
Hierna gaan we een restaurant zoeken voor het avondeten en vinden een klein gezellig restaurantje waar we typisch mexicaans eten, namelijk pizza.

• 15 November 2019 - 07:00

Britt:

(Z)apotheken? Haha.
    Als we hier zo'n bakker hadden zou ik elke dag verse broodjes halen! Lekker!
    Laat de drank smaken samen, proost! Hebben jullie nog wel wat mee gekregen van de Santa Domingo na al die borreltjes? Haha.
    Wat is er zo bijzonder aan de kerk? :)
    Hebben jullie al echt mexicaans gegeten? Smaken de nacho's, tortilla's, taco's of burrito's of iets anders?
    Groetjes en nog beterschap voor mam!

• 15 November 2019 - 11:53

Emile:

Hee broertje zuip niet te veel en breng maar een fles mee als het zo lekker is. Borrelglaasjes heb ik zelf!!!!
    Geniet er maar lekker van!!! Groetjes!