Dag 13 - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 November 2019 | Mexico, Playa del Carmen

Vandaag beginnen we aan de laatste dag van de rondreis, hierna gaan we lekker luieren in Playa del Carmen. We rijden 2 uurtjes naar Chichén Itzá, een van de zeven wereldwonderen. Chichén Itzá is wat minder oud dan de meeste Mayaruines op het schiereiland Yucatán, maar was een van de grootste Mayasteden in de wereld en tot 2010 in privé bezit en nu in bezit van de staat. Ook staat deze op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Christine neemt ons weer op sleeptouw en weet enorm veel te vertellen over deze oude Mayastad en het blijft verrassend hoe ze de bouwwerken toendertijd voor elkaar hebben gekregen.
Hierna gaan we nog lunchen, voor we aan de laatste etappe beginnen naar Playa del Carmen. Wij worden als eerste afgezet bij het hotel. We blijven niet meer met de hele groep samen, we hebben met 7 personen namelijk voor een upgrade van het hotel gekozen. Heel toevallig blijft ons groepje van 6 personen waar we al ongeveer de hele reis mee optrekken in stand. Daniëlle een medereizigster sluit zich bij ons aan en nadat we ingecheckt hebben, gaan we onze kamer bezichtigen. We hebben een zeer mooie kamer en alles ziet er perfect uit. Daarna gaan we gezamenlijk met z'n allen eten en bezoeken nog de bar. Rond de klok van 23.00 uur vinden we het welletjes en zoeken we ons bedje op. Morgen lekker uitslapen en luieren aan het zwembad. Lekker bijkomen van een intensieve maar mooie rondreis.