Dag 2 Jakarta - Reisverslag uit Tanah Rendah, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 2 Jakarta - Reisverslag uit Tanah Rendah, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 2 Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Oktober 2013 | Indonesië, Tanah Rendah

Na de kennis making met onze gids Freddy, gaan we een rondrit maken door Jakarta. We gaan allereerst richting de oude haven, vanwaar de handel nog volop wordt gedreven. We zien hoe alles op een primitieve manier van en aan boord wordt geladen van de pinisi, dat zijn nog de traditionele houten schoeners, zoals ze ook nog in de tijd van de VOC werden gebruikt.
Bijna alles met mankracht en zeer oud materiaal. Ik zou er niets eens mee de Maas over durven, laat staan de zee op gaan. Vervolgens gaan we via verschillende bezienswaardigheden zoals het stadhuis, het Batavia hotel, het nationale monument en het presidentiële paleis naar ons hotel.
De meeste vinden het ook wel even genoeg voor vandaag en vanavond om 19.00 uur hebben gezamenlijk het welkomstdiner. Daarna waarschijnlijk op tijd naar bed, want morgen om 6.00 uur gaat weer de wekker. We hebben een erg leuk gezelschap getroffen en het gaat tot nu toe erg leuk onder elkaar.
Nou weer de groeten van ons en tot morgen. Ps. Ik probeer nog wat foto's te plaatsen, maar vanwege de trage internetverbinding lukt het nog niet helemaal.

• 01 Oktober 2013 - 11:49

Britt:

Zo te zien gaat dit een super vakantie worden!!
    Fijn dat jullie een leuke groep hebben.
    De foto's erbij zijn erg leuk!
    Die met het ooglapje is super charmant pap! :) hihi
    en die van het verkeer, ik zie het al, écht iets voor mam! Kunnen jullie geen auto huren daar?
    Zou mam geweldig vinden daar een keer rond te rijden! En pap nog veel leuker denk ik?
    Smakelijk eten!

• 01 Oktober 2013 - 12:52

Emile:

Hoi Peter en Wilma!!!!

Wat leuk dat jullie al een mooie dag hebben gehad na die lange reis die goed verlopen is!
    Hier verloopt alles normaal. Zou er iets zijn dan laat ik het jullie wel weten.
    Geniet en maak er een mooie vakantie van!!!!!!

Groetjes vanuit het met zon overgoten Kessel!

Emile

• 01 Oktober 2013 - 13:02

Bep:

jullie hebben dus al beetje van het land gezien . Een 1e indruk, geniet er maar van!

Groetjes uit een eveneens zonnig Maasbree

• 01 Oktober 2013 - 16:46

Gerdy:

Fijn det geej good aangekomme ziet! En al wat gezeen hebt van ut moeie land.
    Ik heb gister weer gecurfd en gezumbaat waas leuk. Auk heej schient de zon volop alhoewel se 'smorges de winterjas wal aan kins lieje. Ik haop det gee lekker gedinnerd hebt en wacht op og volgend verslaag!

• 01 Oktober 2013 - 16:49

Emile & Marie:

Hi Peter & Wilma,

Enjoying your pictures - the nice airport, your sleep on the plane (Peter) and especially the traffic picture which reminds us of India but not as bad as India in that picture. I'm sure you'll be seeing a lot of traffic congestion during your trip. We'll be enjoying your trip with you. Happy holiday from day to day.

Emile & Marie

• 01 Oktober 2013 - 18:29

Marianne Bos:

Foto 4 is natuurlijk de villawijk van Jakarta.Kun je toch beter maar in het zonnige Kessel wonen