Dag 3 via Bogor naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 3 via Bogor naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 3 via Bogor naar Bandung

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Oktober 2013 | Indonesië, Bandung

Pffff om 6.00 gaat alweer de wekker. Koffer op de gang, ontbijten en om 7.00 vertrekken. Het ontbijt is zeer uitgebreid , we konden zelfs een complete rijsttafel als ontbijt nemen. Jakarta verlaten viel wel mee, maar om deze stad binnen te komen valt een beetje tegen. Namelijk meer dan 20 km. file en geen 2 maar 5 rijen dik. Zelfs de vluchtstrook gebruikt men hier als rijstrook. Waar een gaatje is duikt een auto of scooter in. Vrachtauto's is een plezier om te zien, je vind deze bij ons op de sloop niet eens en van overbelading hebben ze hier geen flauw benul. Ongeveer 300% denk ik zo. Perfecte banden, echter profiel behoort tot het verleden en de koordlagen zijn volgens mij ook al versleten.
Vooral het contrast tussen arm en rijk is zeer goed te zien. Je vraagt je regelmatig af hoe mensen zo kunnen leven. Het lijkt soms meer op een vuilnisbelt dan op een "woonwijk". Het krioelt hier van de mensen, maar ja 45 miljoen mensen op een oppervlakte van 3 maal Nederland. Alleen al in Jakarta wonen 12 miljoen mensen. Niet duizenden maar vele duizenden mensen zie je overal langs de kant van de weg en vaak midden op de weg om hun waren te verkopen. Het woord levensgevaarlijk komt hier niet voor in het woordenboek.
Via een mooie botanische tuin in Bogor, met vele mooie bomen, planten en verschillende kruiden gaan we via allerlei binnenwegen naar het hoogste punt van de Puncacpas waar weer een heerlijke lunch wordt geserveerd, uiteraard met rijst. Vervolgens gaan we op weg naar Bandung, waar we 2 nachten zullen verblijven. We komen onderweg ogen tekort, het voordeel is echter het verkeer. Door de grote drukte gaat het regelmatig met een slakkengangetje waardoor we mooi de tijd hebben om alles te bekijken.
Nu nog even douchen en vervolgens lekker eten en Bandung gaan bekijken, want morgen mogen we uitslapen tot 8.00 uur, iets dat de Indonesiërs niet doen. Het is namelijk om 6.00 uur al drukker op de weg dan bij ons met de kermis. Ik ga weer eindigen en wens jullie weer veel leesplezier.
Groeten uit Bandung, Peter & Wilma.

• 02 Oktober 2013 - 14:14

Ruud En Britt:

Haha geweldig, zo te lezen weer vanalles gezien waarvan je dacht dat het niet zou bestaan.
    Hoop dat jullie nog veel mooie dingen tegemoet gaan deze vakantie!
    Bij ons is het ook niet zo druk met de kermis, dus kan me er niets bin voorstellen. Haha graoje!
    Ben weer benieuwd naar de foto's!
    Groetjes en gedraag jullie!
    Ruud en Britt

• 02 Oktober 2013 - 14:35

Marjo:

Een indrukwekkend reisverslag.

• 02 Oktober 2013 - 14:36

Marjo:

Een indrukwekkend reisverslag dat de moeite waard is.

• 02 Oktober 2013 - 18:40

Gerdy:

Zo al weer wet gezeen en wat der vuul minse op deze aarde laeve he en de hiele daag en nacht bedrievigheid..Ut aete kin ik mig wet beej veurstelle in China kosse auk veur ut ontbijt al werm aete .
    Nou lekker oetslaope morgen ha ha en dan maar weer nieje indrukken op doon.
    Mot zegge Peter det det directeurtje achter det bureau dig good steit! Groeten aan mien curve vriendin doeiiiiiiiiiii

• 03 Oktober 2013 - 12:44

Kenny:

Hallo luitjes,

Dat klink me allemaal bekend in de oren.
    Je kan je er bijna geen voorstelling van maken.
    Ik zie het zo weer allemaal voor me, geweldig om de verslagen te lezen!
    Nog een fijne vakantie !!!

De gr uit Neer

• 03 Oktober 2013 - 15:03

Marianne Bos:

Ha
    Jullie krijgen nogal wat te zien daar in Indonesie maar ja dat was natuurlijk ook de bedoeling van zo'n reis.Anders had je ook wel hier kunnen blijven.Geniet nog maar van alles wat jullie zien daar

Gr Marianne

• 04 Oktober 2013 - 16:13

Emile:

Heeeeeeeeeee! Broertje!

Wat maakt jou die file van 20 km nou uit? Je hebt vakantie!!!!! en hoeft toch nog niet naar Huis. Doe maar lekker rustig aan, en wacht je beurt maar af! Kan je ff lekker met Wilma spelen, dat is toch ook lekker!