Dag 8 Yogyakarta naar Batu - Reisverslag uit Bumiaji, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 8 Yogyakarta naar Batu - Reisverslag uit Bumiaji, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 8 Yogyakarta naar Batu

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Oktober 2013 | Indonesië, Bumiaji

We slapen uit tot 5.30 en een uurtje later zijn we onderweg naar het station. Vandaag treinreis nummer 2, van Yogyakarta naar Jombang. Ik ga meteen in de trein aan het werk en ga de verslagen uittypen van de afgelopen dagen. We hebben 311 km. voor de boeg. Onderweg zien we weer vele rijstvelden en mooie en minder mooie dorpjes (klongs). We arriveren om 11.30 uur. De bus staat alweer voor ons klaar en brengt ons eerst naar het restaurant. Na de lunch gaan we op weg naar Batu. Wat opvalt is de blauw - wit gestreepte stoepranden. Het blijkt dat dit een idee is van de burgemeester omdat hij meedoet aan de geboortebeperking regeling. Dit betekent dat het de bedoeling is dat de gezinnen maximaal 2 kinderen krijgen en het blijkt nog te werken ook. De kleur blauw - wit blijkt ook de kleur van de verpakking van de voorbehoedsmiddelen, vandaar. We rijden weer door een mooie streek en stoppen onderweg nog een paar keer voor een fotostop. Een uur na de lunch kleurt de lucht ineens behoorlijk donker en begint het zeer hard te regenen. Bij ons zien ze dit als noodweer, maar hier gaat het gewone leven door alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Alleen zien we ineens verrassend weinig scooters. Wel zien we een andere bus van Fox reizen langs de kant staan met pech. Uiteraard stoppen we even en het blijkt alleen een stekker te zijn, dit was zeer snel verholpen. Een slechter moment hadden ze niet kunnen uitkiezen.
Ik moet eerlijk bekennen we hadden het niet beter kunnen treffen met onze chauffeur en zijn hulp. Het is geweldig om te zien hoe behendig zij samen de bus door het zeer drukke verkeer loodsen. Zonder hulp kun je hier ook bijna niks, want regelmatig moet hij even de bus uit tijdens het keren en steekt hij zijn hand uit als teken dat het verkeer af moet remmen, zodat we die kant op kunnen. Ze noemen hem dan ook het linkeroog van de chauffeur, ze rijden hier namelijk links. Overigens niets aparts, want zo rijdt hier iedereen en eigenlijk is het meer een spel met eigen regels. Het werkt wel, want we hebben nog steeds geen ongeval gezien.
Om 16.00 uur komen we aan in ons hotel. We zetten de spullen op de kamer en gaan even lekker op het terras zitten. We blijven zolang zitten, dat we meteen door kunnen voor het avondeten. Daarna nog een paar biertjes en een polonaise met het hotelpersoneel en om 21.30 gaan we terug naar de kamer en slapen, want we worden weer gewekt om 00.30. Ja jullie lezen het goed, dat is pas vakantie. Optimaal gebruik maken van de tijd!!! Tot maar weer het volgende verslag.

• 08 Oktober 2013 - 22:15

Gerdy:

Haa zo ut wuurt wie langer wie gekker met og half ein opstaon wat gaot ge dan doon?
    Disco of karaoke bar?
    Jao ongeluifelijk det verkier en det det good geit ik zuuj der neet gaer rieje ...
    Bin beniejt nao og vollegend verslaag um der achter te komme wat geej midden in de nacht gedaon heb? Ik wacht aaf gruuse van os dreej.

• 09 Oktober 2013 - 11:17

Lilian Westdijk :

Hoi Peter en Wilma
    Wat hebben jullie een mooie reis zeg! Jullie reizen veel maar zien ook ontzettend veel, en dat vroege opstaan hoort er wel bij inderdaad. Alles optimaal benutten, heel erg leuk allemaal en geniet nog maar groetjes Lilian

• 09 Oktober 2013 - 15:57

Marianne Bos:

Hoi vakantiegangers
    Het is iedere keer toch weer een verrassing wat er in jullie verslagen geschreven wordt.Heb je dit vaker gedaan Peter of komt nu je buschauffeurservaring en tevens reisleider uit de verf. SUPER.
    Hebben jullie trouwens ook gezwommen in het zwavelmeer.Blijkt goed te zijn voor lijf en leden