Dag 14 Sanur - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 14 Sanur - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 14 Sanur

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Oktober 2013 | Indonesië, Banjar Semawang

Om 10.00 uur vertrekken we samen met Patrick en Vanessa met de hotel shuttlebus naar Kuta. We willen wat gaan winkelen en het bom-monument bezoeken. We besluiten echter om eerst onze medereizigers op te zoeken, die in Kuta hun laatste vakantiedagen door brengen. Eigenlijk is dit ook de insteek van de dag. We besluiten eerst naar hun hotel te gaan in de hoop ze daar aan te treffen. Onze chauffeur weet niet waar dit is en laat ons uitstappen bij de shopping mall. Van hieruit is het ongeveer 15 minuten lopen. We hebben geluk en treffen hun aan bij het zwembad. Het is meteen weer erg gezellig en we kletsen er weer lekker op los, onder het het genot van een drankje. Het blijkt dat zij vandaag nog een excursie hebben geboekt en na ongeveer 1,5 uur vertrekken we richting het strand en de shopping mall, uiteraard nadat we onze gegevens met elkaar hebben uitgewisseld. Het strand ziet er op dit gedeelte niet zo mooi uit en we besluiten via de leuke straatjes te lopen. We kopen nog iets in een leuk klein winkeltje en moeten natuurlijk stevig onderhandelen. Ik bied de helft en geef verder niets meer toe, maar uiteindelijk veranderd het geschenk toch van eigenaar! Yes we hebben gewonnen. We maken nog een paar foto's met de verkoopster en gaan op weg naar de mall. Dit is een enorm winkelcentrum met allerlei merkartikelen. We splitsen ons op en zullen elkaar een uur later weer treffen. Al snel blijkt dat we het inkopen toch niet kunnen laten en een uurtje later hebben we al aardig wat ingekocht. Patrick voelt zich al een paar dagen niet zo lekker en we besluiten om met de taxi naar het bom-monument te gaan. Dit is erg indrukwekkend, zeker omdat er veel bloemen liggen omdat het gisteren precies 11 jaar geleden is. Bij deze aanslag zijn 220 mensen omgekomen, waaronder 4 Nederlanders. We besluiten om de taxi terug te nemen naar het hotel en nog even lekker te gaan zonnen, uiteraard onder het genot van een .......... Hierna douchen en om 19.00 uur gaan we kijken om een hapje te eten. We komen uiteindelijk terecht bij een Ierse pub, namelijk Cats &Fiddle, waar het goed eten is en waar een leuk bandje speelt. We nemen er nog maar eentje extra en gaan op tijd naar ons bedje, moe maar voldaan met weer een hele leuke dag in herinnering. Slaap lekker en morgen gezond weer op!

• 14 Oktober 2013 - 10:08

Peter Verhaegh:

Geniet nog maar van de laatste dagen. Het is allemaal weer zo voorbij.
    Peter & Marij