Dag 5 Bandung naar Wonosobo - Reisverslag uit Gandekan, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 5 Bandung naar Wonosobo - Reisverslag uit Gandekan, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 5 Bandung naar Wonosobo

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Oktober 2013 | Indonesië, Gandekan

Na het ontbijt vertrekken we om 7.00 uur met taxi's naar het station van Bandung. Nu met 4 personen in een normale taxibus. Vanaf hier vertrekken we om 8.00 uur voor een treinreis naar Kroya waar we om 13.20 uur aan komen. We bevinden ons nu in midden Java bij de Javanen. In oost Java wonen de Sudanezen. Een prachtige treinreis door de rijstvelden, soms vlak de andere keer in de bekende rijstterrassen. We worden weer goed verzorgd en krijgen zelfs een maaltijd in de trein.
Vervolgens weer met de bus verder richting Wonosobo, ons overnachtings adres. Via een mooie route door het dal van de Serayu rivier, waar we volop genieten en we prachtige foto's maken. We bezoeken nog een plek waar bakstenen worden gemaakt en gebakken. Dit is allemaal handenarbeid en worden hier nog steen voor steen gemaakt.
We hebben geluk in het hotel, hier is namelijk happy hour, en maken daar maar gelijk gebruik van met een leuk groepje. Om 19.00 uur gaan we gezamenlijk heerlijk Javaans eten en na nog een biertje in de hotelbar maar weer naar bed, want we worden pas om 5.00 uur gewekt. Dat is toch vakantie!!!

• 05 Oktober 2013 - 18:38

Bep En Peter:

Erg leuk om te lezen wat jullie nu weer allemaal gezien heb. En dat jullie lekker gegeten hebbe
    Zal inderdaad even emotioneel zijn geweest toen jullie de naam van de broer van pap zagen.
    Geniet er nog lekker van.
    Dit doen wij ook, hebben weer hele dag buiten gezeten
    Veel groetjes vanaf de Veluwe

• 05 Oktober 2013 - 23:46

Gerdy:

Ha friends prachtige foto's det is genieten en weej maar pezen..
    Maar morgen meuge we oetslaope en we waere neet um 5 oor gewekt weej meuge blieve liggen..

Geniet der maar van en maak maar genog foto's leuk um te zeen straks!

• 06 Oktober 2013 - 00:11

Marion:

Hallo daarin ut verre Indonesië,

Het is lekker genieten en heel veel zien en nog veel minder slapen als ik alles zo lees de eerste dagen!!!!!!

Groetjes Marion

• 06 Oktober 2013 - 08:52

Arie Westdijk :

Nou Peter, weer 2 mooie verslagen , ik
    neem aan dat je dat op je iPad doet.
    Jullie maken weer een mooie rondreis
    Wij willen volgend jaar een rondreis gaan
    maken in Israël , maar ja of dat door
    gaat is altijd maar de vraag.
    Veel plezier nog met jullie vakantie en
    doe ook de groetjes aan Wilma

• 06 Oktober 2013 - 09:11

Wally:

Hoi Peter en Wilma,

Ik lees dat jullie aan het genieten zijn. Toch een mooi land met veel contrasten. Rijk, armoede, mooi landschap, veel troep langs de weg. heel lang geleden heb ik daar op Java een treinreis gemaakt. Blijft dus altijd bij.Mooi panorama en als de trein stopte en de lokale mensen langs de trein al stonden te wachten om eten en andere spulletjes te verkopen. Geniet maar van de vakantie en ik hoop dat de kookcursus goed is verlopen. Als jullie weer thuis zijn kunnen jullie me rustig bellen om de kookkunsten te komen proeven.
    Wel een druk programma maar dan zie je wel het meeste van Indonesie, En vroeg opstaan had ik ook nooit moeite mee. s'Morgens is het altijd aangenaam qua temperatuur.
    Nou geniet maar lekker en wie weet gaan wij ook nog eens die kanten op.

Groetjes uit het ook warme Kessel.

Doeiii Wally

• 06 Oktober 2013 - 12:49

Hein:

leuke foto's en weer een superleuk verslag, ik zou zeker weer zo een reis willen maken alleen dat vroeg opstaan he , ha ha ha amuseer ug groetjes oet Valkeberg

• 06 Oktober 2013 - 17:22

Jan En Tini:

Hallo Wilma en Peter,

Leuk, dat je ons op deze manier laat mee genieten van jullie vakantie.
    Erg indrukwekkend!!
    Wij zijn ook benieuwd naar jullie foto's.
    Maak er een fijne tijd van samen!!!

Groetjes uit Eibergen

• 06 Oktober 2013 - 20:36

Ruud En Britt:

Hoi pap en mam,

Superleuk om te lezen wat jullie daar zoal meemaken!
    En pap, complimenten voor hoe je het schrijft hoor!! :)
    De foto's erbij maken het helemaal af.
    Fijn dat jullie ome Tjeu hebben gevonden in de klapper, had opa erg mooi gevonden denk ik.
    Wij vertrekken morgen ook, dus zullen jullie dan wat minder volgen!
    Geniet er nog van en tot snel!!

Liefs xx Britt en Ruud