Dag 9 Batu - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 9 Batu - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 9 Batu

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Oktober 2013 | Indonesië, Banjar Semawang

Om 1.00 uur vertrekken we na een lekker kopje koffie richting de Bromo vulkaan. Dit gebeurt met kleine bussen, waar we ongeveer 2,5 uur mee onderweg zijn, waarna we zullen overstappen in Toyota jeeps en eerst de zonsopkomst gaan bekijken en daarna met de jeeps de Bromo vulkaan gaan bezoeken. Ik moet zeggen de rit er naar toe is wel een beleving op zich, de chauffeur kent de weg van binnen en buiten en dit komt het comfort van de rit niet altijd ten goede. De weg is op sommige stukken zeer smal en zo slecht, dat het meer op een karrenspoor lijkt.
Nadat we in de jeeps zijn overgestapt gaan we naar het uitzichtpunt voor de zonsopkomst. Hier moeten we nog bijna een uur op wachten en hier is het behoorlijk koud. Vele nemen dan ook een dikke winterjas, die je voor € 1.40 kunt huren. De zonsopkomst valt ons een beetje tegen. Daarna naar een lokaaltje in de buurt waar we een lunchpakket krijgen. Dit is wel lekker, ook al is het pas 6.00 uur. Vervolgens rijden we met de jeeps naar de Bromo vulkaan en na een flinke wandeling door het losse zand en een trap met 250 treden bereiken we de top. Deze vulkaan is voor het laatst in november 2010 nog uit gebarsten. We hebben mondkapjes gekregen voor het stof en de zwavel, waar het behoorlijk naar stinkt. Het is wel een geweldige ervaring een keer diep in zo'n krater te kijken en we genieten weer volop. Ook hier hebben we absoluut geen spijt van. Vervolgens wandelen we weer terug en dan met de jeeps en de kleine bus terug naar het hotel. Hier komen we om 11.45 weer aan en is het tijd voor een bezoek aan het zwembad en een dutje. Na de lunch begint het helaas te regenen en ik besluit nu maar om de verslagen op de kamer te gaan typen, helaas. Om 17.00 laten we ons lekker verwennen met een massage, daarna eten en nog een afzakkertje. Dan tijdig naar bed want we worden weer om 5.30 gewekt. Nou maar weer de groeten, Peter & Wilma.

• 11 Oktober 2013 - 20:18

Marianne Timmermans:

Hé luitjes jullie hebben wel een mooie vakantie en een ervaring rijker als ik dat zo lees. Maar veel slapen is er niet bij denk ik zo. Jullie zijn vroege vogels, maar je krijgt er wel wat voor terug toch? Geniet er nog samen van en tot de 23ste. Wij vertrekken zondagnacht dus de groeten van ons allen.

• 11 Oktober 2013 - 23:14

Marion:

Hoi Peter en Wilma,
    Echt genieten is ut daar hé! Geweldig wat jullie allemaal zien en beleven! Ook nu weer zo'n vulkaan. En niet te vergeten zo'n massage!!! En Peter super hoe je alles op de site zet en ook de foto's. Geniet nog lekker en Wilma tot curves!
    Groetjes Marion

• 12 Oktober 2013 - 00:22

Arie Westdijk :

Nou Peter en Wilma, het lijkt een beetje
    op de reis in Thailand, dat vroege opstaan
    is geen pretje, maar zoveel dingen zien
    is de vermoeidheid waard toch ?
    Wat gaat het ook allemaal snel hè , ik zie
    net jou verslagen 9,10 en 11 in mijn
    mailbox komen.
    In ieder geval, geniet van jullie vakantie,
    want in Nederland is nu de échte herfst
    begonnen !
    Dus waaien en flinke regenbuien en een
    graadje of 10 !
    Groeten van Arie en Lilian
    Mis jullie wel een beetje hoor :)