Dag 7 - Reisverslag uit Tehuantepec, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Tehuantepec, Mexico van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 November 2019 | Mexico, Tehuantepec

Ook vandaag vertrekken we om 8.30 uur met als eindbestemming Tehuantepec. Onze eerste stop is El Tule. Hier staat de grootste boom van de wereld met een stam omtrek van 36.2 meter. Dit is niet de hoogste boom van de wereld, maar wel met de grootste omtrek. Hierna rijden we door naar een weverij waar we tekst en uitleg krijgen hoe ze de wol verkrijgen, kleuren en weven. Ze maken prachtige kleden en voor de prijs hoef je het niet te laten, maar dat hele kleurrijk moet wel passen in je interieur. We gaan een paar honderd meter verder waar we weer tekst en uitleg krijgen hoe ze tequila maken van de algave-plant. Uiteraard kunnen we rijkelijk proeven, maar ik ben er geen liefhebber van, doe mij maar een gewoon biertje.
Hierna vervolgen we onze reis naar Mitla en gaan we cultuur snuiven, dus weer ruïnes bezoeken. Nadat we nog even op de plaatselijke markt rond hebben gekeken en in de buurt een lunch hebben genuttigd gaan we richting onze eindbestemming van deze dag namelijk Tehuantepec. Dit is nog 5 uur rijden door een mooi bergachtig landschap met veel algave-planten. Dit is alleen een overnachtings adres en morgen gaan we weer op doorreis. Tijdens de rit naar het hotel worden we door de politie aangehouden en is er een controle van de immigratiedienst. Hoewel we alle papieren in orde hebben, moet de chauffeur toch 200 Pesos aftikken, waarvoor?????? dat weet alleen oom agent.
Aangekomen nemen we nog een paar drankjes en gaan weer redelijk op tijd naar de kamer. Nog even lekker douchen, een verslag maken en dan lekker slapen. Rond 6.00 uur gaat namelijk de wekker.

• 17 November 2019 - 09:05

Marion:

Wilma jij kon toch wel weg met die tequila ???
    Op Gran Canaria had je er geen moeite mee

• 17 November 2019 - 09:08

Marion:

Was natuurlijk wel ruim 30 jaar geleden

• 17 November 2019 - 10:32

Britt:

Die boom was wel erg chique zeg!
    Hebben jullie geen kleden meegenomen?
    Kleurrijk interieur past bij kleurrijke mensen toch