Dag 11 Kalibaru naar Sanur op Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu Dag 11 Kalibaru naar Sanur op Bali - Reisverslag uit Banjar Semawang, Indonesië van Peter Timmermans - WaarBenJij.nu

Dag 11 Kalibaru naar Sanur op Bali

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Oktober 2013 | Indonesië, Banjar Semawang

We slapen heerlijk uit tot 5.00 uur en gaan om 6.00 uur weer op weg. We moeten met de boot naar Bali en aangezien het hier druk kan zijn, gaan we vroeg op pad. Hier aangekomen horen we iemand in het water roepen en als we hem aandacht geven wil hij geld. Dit duikt hij dan op samen met zijn zoon en ik moet zeggen het geld raakt echt niet de bodem. Hij heeft het eerder te pakken! Het is een ware attractie om te zien en zeker niet het makkelijkste baantje om geld te verdienen, maar voor ons weer iets nieuws. Met de drukte valt het mee en we kunnen gelijk aan boord en vertrekken met een half lege ferry. Dit is heel gebruikelijk als ik zo rond kijk. Het probleem is dan ook om aan de andere kant aan te meren. De oversteek is maar 4 km. maar dan moeten we nog een tijdje rond dobberen voor we kunnen aanleggen. Het valt allemaal best mee en een uurtje later zijn we alweer onderweg. We zien nu heel veel hindoe tempels omdat de meeste mensen op Bali hindoe zijn, in tegenstelling tot Java waar vele moslims wonen. Een geluk, we horen hier 's morgens tussen 4.00 en 5.00 niet meer de volkszanger, een ritueel dat elke dag nog een aantal keren terug keert.
Vrij snel maken we even een stop om wat foto's te maken van de apen die hier in het wild leven. Je kunt dit vergelijken met bij ons de konijnen. Wat nootjes uit het raam en ze komen gelijk van alle kanten. We maken nog enkele fotostops en na de lunch rijden we door naar Denpensar waar het hoofdkantoor is van onze reisorganisatie. Hier worden we in kleinere bussen verdeeld en gaan naar ons laatste hotel van deze reis waar we nog 8 dagen heerlijk kunnen gaan genieten. Dit is best wel een vervelend moment omdat we van de meeste medereizigers afscheid moeten nemen en we hadden een super leuke groep. Wij gaan in totaal met 4 personen naar het Sanur beach hotel in Sanur. Ik moet zeggen een geweldig hotel met werkelijk alle faciliteiten. Willem en Maxima zijn zeker jaloers op ons!
We zetten de koffer op de kamer en gaan eerst een lekker biertje nemen in de poolbar, gelegen tussen het zwembad en het strand. Hoe slecht kan het leven hier op aarde toch zijn? Daarna koffer uitpakken en met z'n vieren een lekker hapje gaan eten en optijd naar bed. Morgen een nieuwe dag, maar eerst lekker uitslapen. Welterusten.

• 11 Oktober 2013 - 12:51

Britt:

Haha, ik kan bij geen een verslag mijn lach onderdrukken.
    Jullie schrijvrn geweldig en ik wist niet dat jullie zoveel humor hadden.
    Prachtig wat jullie meemaken, ben hartstikke jaloers!
    Alhoewel ik het hier ook niet slecht heb, 30 graden en all inclusive!
    Volop genieten zolang we kunnen zullen we maar zeggen!
    Tot over een ruime week!
    Liefs en veel plezier nog!!

• 11 Oktober 2013 - 14:34

Peter En Bep:

wat een belevenissen!
    We dachten dat jullie vakantie hadden, ipv zo vroeg op te staan!
    Geniet er nog maar lekker van !
    veel groetjes van ons !

• 11 Oktober 2013 - 23:21

Marion:

Nu echt uitslapen???

• 13 Oktober 2013 - 09:02

Gerdy:

Ha en dan noow eindelijk oetslaope poedele drinken aete ruste en weer opniej beginne met dit rieke!!
    Ja en ik gaon auk nao den tempel zoe maar dan in Kessel-eik.
    Det waekske in luxe geneete zal auk echt wal nudig zien gezeen alle indrukke diet ge opgedaon heb dus neem ut der og van en geniet!!Gr van os alledreej!!